De când asigură doar interimatul, după demisia Guvernului Ciolacu, ministrul agriculturii, Florin Barbu, a ales să stea puțin mai în umbră și să comunice mai puțin, fapt de salutat, de altfel, în actuala conjunctură.
Iată însă că după o săptămână de pauză ministrul Florin Barbu a găsit prilejul să revină în fața microfoanelor cu o veste de ultimă oră legată de irigații. Contractul pentru canalul Siret – Bărăgan se va semna în maxim o săptămână, urmând ca în două luni să înceapă lucrările, a anunțat, Florin Barbu, prezent la cea de-a opta ediție a FoodIntelForum, eveniment reprezentativ pentru agribusiness, producția alimentară, producția de băuturi, retail și HoReCa,
„Dacă vorbim de canalul Siret – Bărăgan, am fost promotorul implementării acestui program. Probabil, în maximum o săptămână se semnează contractul și în două luni vor începe lucrările la canalul Siret Bărăgan, minimum 35 km, unde aproape 400.000 de hectare le vom iriga gravitațional, pe treapta a patra și a cincea de pompare, apă pe care o aducem din Dunăre”, a precizat Florin Barbu.
Canalul Magistral Siret – Bărăgan, un proiect început în anul 1986 pe râul Siret, între Barajul Călimănești și Lacul Dridu, trebuia să aibă o lungime de 198 de kilometri, iar construirea sa urma să aducă beneficii economice pe trei planuri: asigurarea apei pentru irigații în Bărăgan, reducerea riscului producerii de inundații în lunca Siretului și utilizarea sa ca rută pentru transportul naval de mărfuri, scrie AGERPRES.
În anul 2012 se estima că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de o investiție de 3,5 miliarde de euro, iar finalizarea sa ar fi putut asigura irigarea a 10% din terenul agricol al României. Acesta, însă, a intrat într-un proces de degradare continuă a lucrărilor aflate în diverse faze de execuție, fiind necesară intervenția de urgență prin lucrări de reabilitare, modernizare și punere în valoare.
Potrivit datelor furnizate de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF), realizarea acestui obiectiv de investiții va permite irigarea cu cheltuieli minime a suprafețelor agricole, întrucât aducțiunea apei este gravitațională. În prezent, proiectul se află în etapa I pentru primii 23 km ai tronsonului I, cu o lungime de 50 km, aflat pe raza județului Vrancea.