Răsturnare de situație pe piața grâului – A crescut prețul în Portul Constanța

După o perioadă de scădere bruscă a prețului grâului, cotațiile și-au mai revenit un pic, în Portul Constanța, urcând cu câțiva euro. Totuși, la nivel global, există în continuare premise suficiente care să indice spre o scădere a prețului, alimentată și de fondurile de investiții care pariază pe acest lucru.

Conform lui Cezar Gheorghe, expert în piețele de mărfuri agricole, prețul grâului în Portul Constanța în acest moment atinge un maximum de 205 euro/tonă, datorită faptului că România a vândut foarte mult grâu în această perioadă, iar firmele exportatoare caută marfă pentru a-și putea onora contractele.

”Ultimul raport al NASS ne arată o poziționare a recoltei americane sub așteptări în ceea ce privește suprafața însămânțată, dar cu un volum mult mai mare în ceea ce privește stocurile, față de anul trecut. Coroborat cu ceea ce avem noi în bazinul Mării Negre, avem o stagnare a grâului pe niște paliere. (…) Turcia, în acest moment, are un stoc de 8,1 milioane de tone, mai mult decât anul trecut și mai mare decât media ultimilor 5 ani, ceea ce înseamnă că va putea sta liniștită și va putea prelungi această interdicție la import până spre sfârșitul anului.

Un element care ar putea descuraja oarecum piața vine din Rusia, pentru că randamentele în ceea ce privește recoltarea sunt mult mai ridicate față de ceea ce estimau ei. Au dat niște cifre cum că recolta rusească ar putea ajunge la 85 de milioane de tone. Cu toate acestea, nu plouă în Caucazul de nord, în regiunea centrală, în regiunea sudică și în câmpia Volgăi. Astfel, acest potențial este încă sub pericol, pentru că nu este apă

În piața fizică la noi, prețul a crescut un pic. A fost șocul când fondurile de investiții au lichidat foarte; avem un nivel de preț de 202-205 euro/tonă în Portul Constanța, depinde de luna în care livrați marfa. România a vândut foarte mult grâu la export în această perioadă și nu există chiar așa de mare acoperire; cu alte cuvinte, exportatorii vor fi un pic mai generoși, pentru a-și putea asigura nivelurile contractate care urmează să fie livrate spre destinații”, a explicat Cezar Gheorghe într-o analiză pentru Agrojurnal Digi24.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole