În perioada 08-10 iulie 2024, Rețeaua Rurală Națională a organizat Seminarul Adhoc cu tema „Soluții pentru dezvoltarea agriculturii ecologice în contextul Planului Strategic’’, se arată într-un comunicat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale remis, miercuri, redacției AgroTV.
Evenimentul a reunit reprezentanți ai asociațiilor profesionale din agricultura ecologică, retaileri, Asociația Marilor Rețele Comerciale din România, Consiliul Concurenței și operatori din agricultura ecologică.
Pe parcursul seminarului, discuțiile s-au concentrat asupra unor subiecte esențiale precum consumul de produse ecologice versus produse convenționale pe piața din România, distribuția produselor ecologice în marile lanțuri de magazine și impactul acestor produse în rândul consumatorilor. De asemenea, au fost explorate soluții pentru creșterea vânzărilor de produse ecologice, informarea consumatorilor și creșterea vizibilității produselor ecologice pe piață. Participanții au discutat și despre dificultățile întâmpinate în etapele de producție și distribuție de către operatorii certificați în agricultura ecologică, precum și despre rolul marilor asociații în stimularea consumului de produse ecologice.
În cadrul seminarului organizat de Rețeaua Rurală Națională la Sinaia, au fost prezentate elemente inovative privind dezvoltarea agriculturii ecologice în România și creșterea vizibilității pe piață a produselor certificate ecologic. Totodată, au fost discutate oportunitățile de finanțare oferite prin Planul Strategic 2023-2027.
În marja evenimentului, Viorel Morărescu, reprezentantul Direcției Generale Politici Agricole și ambasador al agriculturii ecologice în România, a subliniat în discursul său importanța parteneriatelor dintre actorii implicați în acest sector. El a accentuat necesitatea creșterii încrederii consumatorilor și a informării acestora pentru a alege produse sigure și de calitate, certificate ecologic.