Rabla pentru tractoare – Ce trebuie să faci până la lansarea programului

tractoare AFIR, utilaje agricole rabla pentru tractoare, fonduri europene

Ne mai despart puține zile de lansarea oficială a sesiunii de înscrieri pentru programul ”Rabla pentru tractoare”. Deși data oficială nu se cunoaște deocamdată, pentru că ghidul final nu a fost încă publicat în Monitorul Oficial, ministrul mediului, Mircea Fechet, a dat asigurări că programul se va lansa în scurt timp. Până atunci, fermierii interesați de program mai au câte ceva de făcut.

Toți potențialii beneficiari ai programului trebuie să se asigure că documentele necesare pentru înscrierea în ”Rabla pentru tractoare” sunt valabile la momentul înscrierii. Documentul asupra căruia trebuie acordată cea mai mare atenție în acest sens este certificatul fiscal de la primărie, care are o valabilitate de doar 30 de zile.

”Ce ar putea să facă oamenii până la deschiderea aplicației este să aibă atenție la toate documentele necesare, să fie în termenul de valabilitate. Dacă expiră un document, să solicite eliberarea unui document nou, iar aici mă refer în primul rând la certificatul fiscal de la primărie, care are un termen de valabilitate mai scurt”, a precizat consultantul Marian Dumitrache, pentru AGRO TV.

Lista documentelor necesare pentru înscrierea în programul ”Rabla pentru tractoare” este una extrem de scurtă: cartea de identitate, certificatul de producător, certificatul fiscal de la primărie și certificatul fiscal de la ANAF.

”Certificatul fiscal de la primărie este valabil 30 de zile, cel de la ANAF este valabil 90 de zile, așa că acolo, dacă l-au obținut recent, n-o să expire până la depunere, dar să aibă grijă la cel de la primărie, pentru că este important ca și acela să fie în termen de valabilitate la depunere.

Acestea sunt documentele – cartea de identitate, certificatul de producător și cele două certificate fiscale – cu mențiune că, în cazul în care domiciliul este într-o localitate, dar ferma este în altă localitate, procedura spune că certificatul fiscal de la adresa de domiciliu este obligatoriu, dar i-am sfătuit pe toți cei cu care am vorbit să obțină ambele certificate fiscale, și de la primăria de domiciliu, și de acolo unde este înregistrată ferma, să le atașeze pe amândouă”, a explicat Marian Dumitrache, în emisiunea ”Agricultura la Raport”.

Citește și: Clarificări la ”Rabla pentru tractoare” – Trebuie sau nu să ai istoric la APIA?

Picture of Ionuț Fîntînă
Ionuț Fîntînă

 NOTĂ  Imaginile folosite au caracter ilustrativ. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

4 răspunsuri

  1. Am scos două rănduri de acte
    În Decembrie un rînd de acte în martie alt rînd
    Acum trebuie să scot al treilea rînd de acte La ce vă bateți joc de noi și ne mințiți

  2. Zicea ministrul „că-i vorba de zile”, până începe programul. Sper să nu fie vorba de 365 zile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 ATENȚIE!   Orice comentariu trebuie aprobat de un moderator, de aceea pot apărea întârzieri în publicarea lor. Ne rezervăm dreptul de a respinge sau a șterge parțial acele comentarii care nu respectă o conduită civilizată sau sunt contrare normelor legale de comunicare în spațiul public.

Cele mai citite în ultimele zile

PUBLICITATE

  • Banner KWS

  • © AGRO TV 2025 | Toate drepturile rezervate | Este interzisă reproducerea integrală sau parțială, ori distribuirea conținutului, fără menționarea sursei.