Promovarea produselor agroalimentare românești rămâne deocamdată blocată!

Promovarea cât mai urgentă a produselor agroalimentare românești pe piețele internaționale este, deocamdată, prima iluzie spulberată a fermierilor români.

Astfel, cu toate bunele intenții ale ministrului Agriculturii, Adrian Chesnoiu, iată că lucrurile nu sunt chiar atât de simple când vine vorba de decizia politică.

Potrivit unui proiect de Ordonanţă de urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor, Agenţia pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare va deveni funcţională la începutul anului 2023, termenul iniţial prevăzut în lege, respectiv 1 ianuarie 2022, fiind amânat cu un an, din cauza lipsei fondurilor de funcţionare, informează AGERPRES.

„Termenul prevăzut la articolul 11 din Legea nr. 133/2019 pentru înfiinţarea Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 15 iulie 2019, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2023. Legea nr. 133/2019 (…) prevede la art.11 data intrării în vigoare 1 ianuarie 2022”, se arată în documentul înaintat de Ministerul Finanțelor

Motivul invocat în proiect pentru prorogarea datei de intrare în vigoare a Legii nr.133/2019 până la data de 31 decembrie 2022 ar fi imposibilitatea asigurării veniturilor necesare desfăşurării activităţii Agenţiei, care ar afecta structurii bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2022, în condiţiile în care Guvernul a adoptat măsuri bugetare, politice şi de asigurare de lichidităţi în vederea atenuării efectelor negative provocate de pandemia de coronavirus asupra nivelului de trai al populaţiei şi asupra economiei.

Astfel, conform Ministerului Finanțelor, se evită riscul unui blocaj în desfăşurarea activităţii Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, cu consecinţe negative majore, datorate, în primul rând, lipsei fondurilor necesare funcţionării, respectiv pentru investiţii, cheltuieli curente, cheltuieli de personal.

Adoptarea proiectului reprezintă, deocamdată, primul obstacol al ministrului Agriculturii, Adrian Chesnoiu, care anunţase miercuri că funcţionarea Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare este una dintre priorităţile mandatului său.

„Anul viitor în programul nostru de priorităţi va fi reluarea programul Tomata şi ciclul II de legume în spaţii protejate. O să avem mai multe tipuri de ajutor pentru fermieri, pentru legumicultori, pentru producătorii de produse tradiţionale, pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Rolul lor este să stea în fermă şi să producă, iar rolul nostru, al statului, este să venim cu soluţii de sprijin şi de promovare a lor. Am o întâlnire azi (miercuri, n.red.) cu reprezentanţii fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înfiinţare a Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare care nu a fost pusă în aplicare şi este un obiectiv pe care mi l-am asumat. Vreau să fac funcţională această agenţie, mă consult cu dumnealor, vedem cum va funcţiona cel mai bine, pentru că produsele româneşti trebuie marketate şi vândute în întreaga lume. Avem cu ce să ne mândrim. Fermierii nu trebuie să-şi mai arunce marfa la marginea drumului, la şosea, trebuie să fie integrată în tot lanţul comercial şi trebuie să ajungă pe masa consumatorilor”, a declarat Adrian Chesnoiu.

Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 30/2017, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are ca obiectiv promovarea produselor agroalimentare şi pescăreşti româneşti în vederea creşterii competitivităţii pe piaţa europeană şi globală, inclusiv prin acţiuni specifice de informare.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole