Casa de Comerț Unirea va fi reorganizată și va achiziționa mărfuri de la producătorii români

Ministrul Adrian Chesnoiu promite că va reorganiza Casa de Comerț Unirea și va îndrepta cele 15 milioane de euro blocate în conturile acesteia către achiziţia produselor şi a mărfurilor producătorilor români.

„Din păcate în ultimii 2 ani şi jumătate (Casa de Comerț Unirea – n.red.) nu a mai funcţionat. În ianuarie demarăm procesul de reorganizare astfel încât să o facem funcţională şi cei 15 milioane de euro care zac în conturile Casei de Comerţ nefolosiţi să fie îndreptaţi exact spre achiziţia produselor şi a mărfurilor producătorilor români şi vă încurajez să consumaţi produse româneşti”, a declarat Adrian Chesnoi jurnaliștilor prezenți miercuri la deschiderea târgului dedicat Sărbătorilor de iarnă, organizat în curtea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

Chesnoiu a ținuț că sublinieze că avem obligaţia morală să consumăm cat mai multe produse româneşti pentru sprijinirea producătorilor români „care stau vara în solarii la 50 de grade, iarna stau în frig în fermele proprii ca să producă hrană pentru noi toţi”.

El a mai precizat că produsele tradiționale românești pot deveni, cu un pic de sprijin, extrem de competitive și pe piețele externe.

„Uitaţi câte produse extraordinare avem şi pe care trebuie să începem să le exportăm, să le ducem pe masa celor din Europa şi din toată lumea pentru că avem cu ce ne mândri. Eu am fost la Consiliul de Miniştri de la Bruxelles şi le-am dus tuturor miniştrilor din UE un coşuleţ cu produse tradiţionale româneşti şi o sticlă de vin reprezentativă pentru că producătorii de vin din România sunt extraordinari. Avem vinuri cu care ne putem lupta cu orice alt competitor de vinuri din toată lumea”, a mai spus șeful MADR.

Pe lângă reorganizarea Casei de Comerț Unirea, ministrul Agriculturii a ținut să menţioneze și alte programe pe care intenţionează să le relanseze în 2022 pentru a veni în sprijinul producătorilor români. Printre acestea se numără reluarea programului „Tomata”, dar și punerea în fincțiune a Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare.

„Anul viitor în programul nostru de priorităţi va fi reluarea programul Tomata şi ciclul II de legume în spaţii protejate. O să avem mai multe tipuri de ajutor pentru fermieri, pentru legumicultori, pentru producătorii de produse tradiţionale, pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Rolul lor este să stea în fermă şi să producă, iar rolul nostru, al statului, este să venim cu soluţii de sprijin şi de promovare a lor. Am o întâlnire azi (miercuri – n.red.) cu reprezentanţii fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înfiinţare a Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare care nu a fost pusă în aplicare şi este un obiectiv pe care mi l-am asumat. Vreau să fac funcţională această agenţie, mă consult cu dumnealor, vedem cum va funcţiona cel mai bine, pentru că produsele româneşti trebuie marketate şi vândute în întreaga lume. Avem cu ce să ne mândrim. Fermierii nu trebuie să-şi mai arunce marfa la marginea drumului, la şosea, trebuie să fie integrată în tot lanţul comercial şi trebuie să ajungă pe masa consumatorilor”, a adăugat Adrian Chesnoiu.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole