Prețul grâului în Portul Constanța – Ce îi așteaptă pe fermierii care recoltează acum marfa

După maximul atins în luna mai, când prețul grâului a ajuns la valori de peste 230 de euro/tonă în Portul Constanța, cotațiile au luat-o din nou la vale și au mai tăiat din elanul fermierilor care sperau la profituri semnificative în acest sezon. Factorii principali care au influențat această scădere sunt atât prognozele bune de recoltă, cât și interdicția impusă de Turcia la importul de grâu.

Din punct de vedere al acestei culturi, România arată bine în aceste momente și va încheia sezonul cu o recoltă de peste 10 milioane de tone de grâu, explică Cezar Gheorghe, expert în piețele de mărfuri agricole, într-o analiză prezentată în emisiunea ”Agricultura la Raport”, realizată de Ovidiu Ghinea.

”În acest moment trebuie să ne uităm la calitatea grâului. În Franța nu au o calitate foarte bună, din cauza precipitațiilor, micotoxine și alte cele; Germania coboară prognoza de recoltă cam cu 300.000 de tone, nu e o tragedie; România, ca prin minune, are o calitate foarte bună la grâu. Toți fermierii cu care am vorbit spun că au proteină între 14 și 17, masă hectolitrică peste 80, unii au niște randamente superbe la hectar, alții nu, dar una peste alta, România are calitate foarte bună la grâu și este poziționată foarte bine în bazinul Mării Negre. Recolta noastră va fi în jur de 10,4 milioane de tone”, a explicat Cezar Gheorghe.

Prețul grâului în Portul Constanța a coborât vertiginos până în jurul valorii de 200 de euro/tonă, iar specialistul avertizează că nu vor urma creșteri în perioada următoare.

”Acum, ca să înțelegem trendul prețului la grâu, cu siguranță suntem în presiunea de recoltă. Destinațiile observă, nu au marfă, dar ele așteaptă o scădere și mai mare a prețului, ca să se poată aproviziona în liniște. Ca tendință generală de preț, să nu se aștepte nimeni la vreo creștere în perioada următoare, că nu are de unde. (…) Dacă vorbim de piața fizică efectivă, noi lucrăm pe o diferență față de Euronext de minus 30 de euro. În mod normal, în această perioadă a anului, diferența trebuia să fie de 16-18 euro/tonă pentru marfa livrată în Portul Constanța”, a precizat Cezar Gheorghe pentru AGRO TV.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole