Ministerul Muncii: Lucratorii zilieri trebuie OBLIGATORIU inregistrati intr-un registru electronic

Fermierii care utilizează muncitori zilieri pentru diverse activități vor fi nevoiți să renunțe la registrele clasice și să înregistreze activitatea în registrul electronic. Măsura devine obligatorie de sâmbătă, 25 iulie, potrivit unui comunicat remis de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. 

Ordinul semnat de ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru, privind metodologia de întocmire și transmitere a Registrului electronic de evidență a zilierilor a fost publicat în Monitorul Oficial și stabilește ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfășoară, aplicația mobilă denumită „Inspectia Muncii”, se arată în comunicatul remis AGRO TV.

Aplicația „Inspecția Muncii” este disponibilă gratuit, în funcție de sistemul de operare al dispozitivului mobil, pe PlayStore sau AppStore.

inregistrare zilieri in aplicatia Inspectia Muncii

Toate informațiile necesare unui utilizator al aplicației mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obține accesând site-ul Inspecției Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor , unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum și Termenii și Condițiile de utilizare a aplicației.

Pentru înființarea Registrului, cei care apelează la zilieri trebuie să obțină numele de utilizator și parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială își au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise tot prin email. Utilizatorul care obține parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poată lucra în aplicație.

”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii și Protecției Sociale este, încă de la începutul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De mâine devine funcțională, după ce am pus la punct ultimele detalii, aplicația Inspecția Muncii care include Registrul electronic de evidență a zilierilor. A trebuit să ajungem până în anul 2020 ca să renunțăm, în sfârșit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrătorilor zilieri și pe care apoi trebuiau să le fotocopieze și să le ducă la inspectoratele teritoriale de muncă. De mâine trecem într-o nouă etapă: persoanele care lucrează cu zilieri vor ține evidența lor, precum și a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicație care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă.”, a precizat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Violeta Alexandru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.