17 aprilie 2021 - 18:44

Vrei sa slabesti? ELIMINA aceasta leguma din dieta ta

După pandemie și zile la rând de stat în izolare, mulți dintre noi am acumulat, poate, câteva kilograme în plus, de care am vrea să scăpăm. Pentru a realiza acest lucru, este bine să urmăm o dietă sănătoasă și să evităm, pe cât posibil, alimentele care îngrașă. Leguma care se află pe locul 1 ca număr de calorii este cartoful.

„Cartoful este una dintre cele mai consumate legume, însă are multe calorii. Doi cartofi fierţi sau copţi pot avea şi 200 de calorii. Dacă facem piure nu înseamnă că mâncăm dietetic dacă adăugăm lapte sau unt pentru gust. De asemenea, dacă prăjiţi cartofii aveţi o adevărată bombă calorică indiferent că îi mâncaţi simpli sau cu friptură.

Cartofii sunt benefici pentru organism, dar dacă vreţi să slăbiţi trebuie să îi consumaţi natur, fierţi în apă după ce i-aţi curăţat. Evitaţi însă cartofii dulci, atât de populari în ultima vreme. Au aproape dublul caloriilor celor normali. Porumbul are şi el 150 de calorii. Este sănătos şi multă lume îl mănâncă fiert simplu sau ca şi garnitură. În dietă trebuie însă evitat“, a explicat medicul nutriţionist Eva Iorţan pentru Adevărul.

Toate legumele care conțin amidon îngrașă, dar nu numai. Și fasolea are multe calorii, în special cea uscată. „Fasolea are multe beneficii, dar are şi multe calorii. 100 de grame de fasole are aproape 200 de calorii. Dacă mâncaţi ciorbă de fasole, fie ea şi fără carne, sau iahnie de post dublaţi numărul de calorii deoarece pe lângă fasole se adaugă de obicei şi alte legume. Fasolea bătută este bună însă doar cu puţin usturoi, fără ceapă prăjită. De asemenea fasolea dă gaze şi de aceea trebuie consumată la prânz şi nu seara când digestia încetineşte“, a adăugat medicul.

Deşi nu multă lume ştie acest lucru, legumele albe au şi ele destul de multe calorii. „Ţelina, rădăcina de pătrunjel sau păstârnac au aproape la fel de multe calorii ca şi cartoful. Sunt sănătoase, dar dacă vreţi să slăbiţi nu le includeţi în dietă. Evitaţi-le chiar dacă le consumaţi crude în salată. De asemenea avocado, care deşi este un fruct, tot mai des este luat drept legumă. Este sănătos, dar are aproape acelaşi număr de calorii ca şi cartoful“, mai spune specialistul.

Dacă ţineţi dietă sunt şi legume care au foarte puţine calorii. Castravetele de exemplu are doar 20 de calorii. Roşiile, ardeii, brocoli, conopida sau varza pot fi şi ele consumate liniştit deoarece nu depăşeşc 50 de calorii pe 100 de grame. Şi dovleceii sunt săraci în calorii şi foarte sănătoşi.