Sute de camioane aşteaptă de mai multe zile pe malul românesc al Dunării, la Vama Isaccea,pentru a trece fluviul, cu bacul, în Ucraina, potrivit Agerpres.
Astfel, soferii care transportă cereale din Ucraina trebuie să înfrunte o coadă de 30 de km, în sens opus, pentru a ajunge în vama Isaccea, apoi în portul Constanţa.
Calvarul unor şoferi a început pe malul ucrainean al Dunării, la Orlivka, unde este o coloană de tiruri de 30 de kilometri.
„Am făcut şase zile până aici. Am mers o zi până la Orlivka, iar acolo am aşteptat în coloană 30 de kilometri”, spune un şofer.
Capacitatea bacului care poate primi în jur de 17 – 18 tiruri este depăşită de numărul mare de camioane care încearcă să treacă în România, chiar dacă acesta circulă fără oprire.
„Avem personal suplimentat şi funcţionăm la capacităţi maxime, aşa cum am făcut-o de la izbucnirea conflictului”, a declarat purtătorul de cuvânt al Gărzii de Coastă, inspectorul principal Andrei Ene, pentru Agerpres.
Camioanele care folosesc punctul de trecere din Isaccea transportă cereale din Ucraina şi se îndreaptă spre Portul Constanţa sau în Bulgaria sau Turcia. În ceea ce priveste întoarcerea, unele camioane pot fi goale sau pot transporta alimente.
Din cauza faptului că porturile dunărene şi cele de la Marea Neagră din Ucraina nu mai pot fi folosite pentru exportul de produse, mijloacele de transport care trec pe raza judeţului Tulcea înregistreaza o a doua mare aglomerare de la începutul războiului.