TURISMUL DE MASA AR INSEMNA UN DEZASTRU ECOLOGIC PENTRU DELTA DUNARII

Conform unui comunicat al Asociatiei de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, Ziarul Financiar a publicat pe 21 noiembrie 2018, un articol care prezintă incorect analiza datelor din piața de turism, pentru Delta Dunării: “Delta Dunării, afaceri oficiale de doar 25 mil. lei din cazare: Problema este că nu vin turiştii străini”.

Cei care fac astfel de analize de piață ar trebui să aibă în vedere, în primul rând, caracteristicile Deltei Dunării, Rezervație a Biosferei, unde nu se poate face nici turism de masă, nu se pot construi nici stațiuni turistice. După o astfel de analiză, mulți dintre cei care studiază tendințele din ultimii 50 de ani de acaparare a Deltei și de transformmare a acestei zone într-un dezastru ecologic, își pot aminti despre rămășițele a ceea ce ar fi trebuit să devină autostrada de la Grindul Lupilor – o calamitate, dacă s-ar fi realizat!

Neavând stațiuni turistice, evident, nu vom avea în Delta Dunării un număr de locuri de cazare echivalent cu cel de pe Valea Prahovei sau de pe Litoral, deci nu putem nici să comparăm numărul locurilor de cazare, numărul anual de turiști sau profitul înregistrat de companii cu cele din zonele aminte. Dar, cine-și dorește urbanizarea Deltei Dunării și turism de masă în rezervația biosferei nu ține cont nici de legislația specială pentru aria protejată, nici de dezastrul pe care l-ar provoca exploatarea la maximum a zonelor în care s-ar putea construi, în aria protejată. Totuși, din timp în timp, pornind de la încercarea de a face autostrăzi în Delta Dunării, din timpul regimului comunist, până astăzi, se găsesc grupuri de interese care să propună urbanizarea Deltei, asfaltarea ariei protejate și soluții de turism de masă care ar urma să distrugă în mod iremediabil Delta Dunării. Deocamdată, este ilegal, dar mulți încă așteaptă să poată face lobby pentru modificarea legislației, pentru a înregistra profit din turismul de masă în Rezervația Biosferei Delta Dunării.

Analiza făcută de Ziarul Financiar compară cifrele de afaceri și profitul înregistrat în localitățile din Delta Dunării cu cele înregistrate în stațiunile cu flux intens de turiști, analiza fiind bazată din start pe principii false. Delta Dunării nu va avea niciodată aglomerații urbane, hoteluri cu sute de camere sau șosele de mare viteză, tocmai pentru că este o rezervație a biosferei. În Delta Dunării nu vor exista niciodată stațiuni turistice. Sunt cca 6.400 de locuri de cazare înregistrate în zona umedă din rezervație și încă aproximativ 1.411 în zona continentală, exceptând municipiul Tulcea, care mai are 2.043 de locuri. Nu se poate compara numărul total al locurilor de cazare din Delta Dunării cu numărul total al locurilor de cazare din marile orașe, din zonele de top ale turismului românesc – Valea Prahovei și Litoralul – sau din zonele istorice – Bucovina și Maramjureș, tocmai pentru că în Delta Dunării nu se poate construi și nici măcar nu există suficient teren pe care s-ar putea construi hoteluri, presupunând prin absurd că legea rezervației ar permite urbanizarea Deltei.

Nu se poate compara, în consecință, nici numărul de turiști – români sau străini – care vizitează anual zonele de top, cu numărul celor care vizitează Delta, tocmai pentru că nici nu se poate face turism de masă în Deltă, dar nici nu ar trebui să-și dorească cineva să facă așa ceva în Rezervația Biosferei, pur și simplu pentru că ar distruge rezervația și n-am mai putea vorbi despre Delta Dunării, în aceste condiții. Vorbim despre un turism lent, despre vizitatori educați, care știu pentru ce aleg Delta Dunării, nu despre turism de masă. Tocmai de aceea, nu putem nici măcar să considerăm că dacă ar fi funcțional aeroportul de la Tulcea, ar fi o situație mai bună pentru turismul din Delta Dunării, pentru că Delta nu are nevoie de turism de masă. (vezi mai multe aici)

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole