20 mai 2022 - 06:54

Te-ai amețit vreodată cu bere? Stai să vezi prețuri!

S-a cam terminat cu serile vesele între prieteni, când berea dezlega limbile și înmuia sufletele!

Producătorul danez de bere Carlsberg a aunțat că va creşte preţurile, pentru a compensa creşterea costurilor materiilor prime, ceea ce i-ar putea afecta vânzările în acest an, informează Bursa.ro.

Deși a raportat săptămâna trecută vânzări mai bune decât prognoza pentru trimestrul al patrulea, Carlsberg, al treilea mare producător de bere din lume, a spus că se aşteaptă ca profitul operaţional să înregistreze anul acesta o creştere organică sub nivelul de anul trecut.

„Costurile semnificativ mai mari ale materiilor prime şi impactul continuu al Covid-19 vor crea dificultăţi în 2022″, a spus directorul executiv Cees „t Hart.

Potrivit acestuia, costurile pe hectolitru au crescut anul trecut cu 10-12%, din cauza preţurilor mai mari ale mărfurilor şi transportului, iar compania doreşte compensarea costurile crescute prin mărirea preţurilor, deşi acest lucru ar putea avea „un impact negativ asupra consumului de bere”, a precizat CEO-ul.

„Ne uităm la o situaţie diferită în acest an şi, prin urmare, avem un interval larg al previziunilor financiare”, a declarat reprezentantul Carlsberg, adăugând că se aşteaptă ca profitul organic din exploatare să crească cu 0-7% în 2022, comparativ cu 12,5% anul trecut.

Compania a anunţat că în următorii cinci ani va încerca să se dezvolte dincolo de piaţa de bază a berii, pentru a se concentra pe categorii precum cidrul, seltzer şi berea fără alcool, precum şi mărcile premium, care generează marje de profit mai mari.

Vânzările de bere din trimestrul patru au ajuns la 15,2 miliarde de coroane daneze (2,34 miliarde de dolari), faţă de 14,7 miliarde de coroane estimate de analişti.

După decizia Carlsberg, este de aşteptat ca şi alţi giganţi din industria de profil să mărească preţurile, ceea ce îi va face pe iubitorii de bere să amețească doar uitându-se la cât costă.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.