Dintre toate ţările Uniunii Europene, cel mai mare procent de gospodării care au pisici şi câini îl întâlnim în România. Astfel, 48% dintre locuințe au cel puțin o pisica şi 45% un câine sau mai mulți.
La nivelul anului 2021, aproape jumătate (46%) din toate gospodăriile aflate în UE (90 de milioane de locuinţe) deţineau cel puţin un animal de companie, în creştere faţă ponderea de 38%, din 2020, potrivit Agerpres.
Europa are 93 de milioane de câini şi aproximativ 113,6 milioane de pisici
Statistica oficială relevă faptul că în Europa există 93 de milioane de câini şi aproximativ 113,6 milioane de pisici, ceea ce face ca acestea din urmă să fie animalele de companie preferate în gospodăriile de pe continent, conform experţilor platformei de investiţii, eToro.
Piaţa mondială a produselor şi serviciilor dedicate animalelor de companie valora 232 miliarde de dolari, în 2021, iar estimările vizează un o creştere de până la 350 de miliarde de dolari, la finele anului 2027, mai arată eToro.
Analiza platformei arată că în SUA, aproximativ 70% dintre gospodării deţin un animal de companie, după ce, în urmă cu 30 de ani, procentul era de doar 56%.
Nu este o surpriză faptul că, într-o statistică privind vânzările online de bunuri de consum ambalate, produsele şi hrana pentru animale de companie sunt pe locurile doi şi trei după vitamine. Pentru comparaţie, cafeaua este mai puţin populară, fiind pe locul cinci. Piaţa americană a animalelor de companie este împărţită între alimente 36%, servicii veterinare 27%, consumabile 23%, toaletaj 10% şi achiziţii de animale 4%”, explică Bogdan Maioreanu, analist şi comentator de piaţă al eToro, potrivit Agerpres.
Un număr mare de companii cotate la bursă profită de tendinţa oamenilor de a avea un animal de companie
Companiile producătoare de hrană pentru animale, magazinele online, specialiştii în sănătatea animalelor de companie şi, în ultimul timp, companiile de asigurări oferă o mare varietate de produse pentru animalele de companie şi proprietarii acestora. Un studiu recent a dezvăluit că tipul de animal de companie pe care îl deţin persoanele sau la care sunt expuse ar putea influenţa comportamentul investiţional. Astfel, proprietarii de câini sunt predispuşi să îşi asume mai multe riscuri de investiţii decât proprietarii de pisici.
Pe durata cercetării, 145 de proprietari de pisici sau de câini au primit o sumă virtuală de 2.000 de dolari şi au fost rugaţi să investească o parte din aceasta fie într-un fond de acţiuni de risc, fie într-un fond mutual conservator. Proprietarii de câini, care au reprezentat 53% dintre participanţi, au fost semnificativ mai predispuşi să investească în acţiuni şi de asemenea, au riscat mai mulţi bani decât proprietarii de pisici.
Într-un alt studiu, realizat de aceiaşi cercetători, s-a constatat că expunerea la imagini cu câini i-a determinat pe participanţi să fie mai predispuşi să investească mai mulţi bani în acţiuni.
eToro este o platformă de investiţii cu active multiple ce permite oamenilor să îşi dezvolte cunoştinţele şi să-şi crească veniturile ca parte a unei comunităţi globale de investitori de succes. Compania a fost fondată în 2007 şi are, în prezent, peste 30 milioane de utilizatori înregistraţi care îşi împărtăşesc strategiile de investiţii.