Ridichile: beneficii uimitoare pentru organism!

Ridichile roșii, negre sau albe sunt legume crocante, ușor picante și sunt surse excelente de vitamina C. Frunzele sale sunt de asemenea comestibile. Ca majoritatea cruciferelor, conține antioxidanți și compuși bioactivi care ar proteja chiar împotriva anumitor tipuri de cancer.

Mai multe studii epidemiologice au arătat că un consum mare de legume și fructe scade riscul de boli cardiovasculare, anumite tipuri de cancer și alte boli cronice. Aceasta se datorează prezenței antioxidanților în legume și fructe, vitaminelor și substanțelor nutritive.

  • Protecție împotriva cancerului. Mai multe studii au arătat că un consum regulat de legume din familia cruciferilor (de exemplu ridiche, napi, varză, conopidă, broccoli) ar putea preveni anumite tipuri de cancer, precum cele ale plămânului , ovare și rinichi (pentru femei).
  • Compușii activi conținuți în ridichea albă (izotiocianate) au proprietăți anti-mutagene in vitro, care au un rol de prevenire a cancerului. Se consideră că mai mulți antioxidanți din ridiche protejează împotriva cancerului prin reducerea formării de tumori la animale și creșterea celulelor canceroase in vitro. Cercetătorii au arătat, de asemenea, că antioxidanții din ridichea neagră au un efect asupra lipidelor celulelor intestinale și ar ajuta la prevenirea cancerului de colon.
  • Sănătate cardiovasculară. Consumul zilnic de legume crucifere este asociat cu o concentrație mai mică în sânge de homocisteină, ceea ce reduce riscul de boli cardiovasculare. Ele combat colesterolul rău și curăță sângele de impurități. Un studiu realizat pe animale a indicat faptul că compușii de la ridichea albă (izotiocianate) diminuează creșterea celulelor vasculare, a căror supradezvoltare este asociată cu anumite boli cardiovasculare. Anumiți antioxidanți ai ridichii pot scădea colesterolul, trigliceridele și glicemia și, de asemenea, protejează împotriva oxidării lipidelor din sânge.
  • Sistemul digestiv. Câteva studii efectuate la animale au arătat că rădăcina și frunzele de ridichi conțin substanțe care pot spori motilitatea intestinală.
  • Memorie. Un studiu efectuat la femei în vârstă a demonstrat că consumul de plante crucifere încetinesc declinul cognitiv.

Aceste legume minunate pot fi pregătie după rețeta voastră preferată, în salate sau ca gustări simple. Atunci când mergeți la cumpărături să alegeți ridichile care sunt tari şi au suprafaţa lipsită de pete sau crestături. Acestea pot rezista la frigider aproximativ două săptămâni.

Persoanele care suferă de tiroidă nu trebuie să consume ridichi în exces, deoarece pot apărea dezechilibre hormonale care agravează boala. De asemenea, cei care au pietre la vezica urinară trebuie să ceară sfatul medicului înainte să consume ridichi. Ridichile sunt contraindicate și persoanelor care sufera de afectiuni digestive acute (gastrită, diaree, colită).