19 septembrie 2021 - 19:56

Transformările ecologice și digitale vor redresa economia agriculturii

Comisia Europeană și-a prezentat, săptămâna trecută, strategia comercială pentru următorii ani. Reflectând conceptul de autonomie strategică deschisă, se bazează pe deschiderea UE de a contribui la redresarea economică prin sprijinirea transformărilor ecologice și digitale, precum și printr-un accent reînnoit pe consolidarea multilateralismului și reformarea regulilor comerciale globale pentru a se asigura că acestea sunt corecte și durabile.

 

Unde este necesar, UE va adopta o poziție mai asertivă în apărarea intereselor și valorilor sale, inclusiv prin noi instrumente, ecologice și digitale.

Abordând una dintre cele mai mari provocări din timpul nostru și răspunzând așteptărilor cetățenilor săi, Comisia pune durabilitatea în centrul noii sale strategii comerciale, sprijinind transformarea fundamentală a economiei sale într-una neutră din punct de vedere climatic. Strategia include o serie de acțiuni principale care se concentrează pe furnizarea unor reguli comerciale globale mai puternice și pe contribuția la redresarea economică a UE.

Vorbind despre noua strategie, vicepreședintele executiv și comisarul pentru comerț, Valdis Dombrovskis, a declarat:

„Provocările cu care ne confruntăm necesită o nouă strategie pentru politica comercială a UE. Avem nevoie de comerț deschis, bazat pe reguli, pentru a ajuta la restabilirea creșterii și a creării de locuri de muncă după COVID-19. În egală măsură, politica comercială trebuie să sprijine pe deplin transformările ecologice și digitale ale economiei noastre și să conducă eforturile globale de reformare a OMC. De asemenea, ar trebui să ne ofere instrumentele pentru a ne apăra atunci când ne confruntăm cu practici comerciale neloiale. Urmăm un curs deschis, strategic și asertiv, subliniind capacitatea UE de a face propriile alegeri și de a forma lumea din jurul său prin leadership și angajament, reflectând interesele și valorile noastre strategice. ”

Răspunzând provocărilor actuale, strategia menită să sprijine pe deplin transformările ecologice și digitale, acordă prioritate unei reforme majore a Organizației Mondiale a Comerțului, inclusiv angajamente globale privind comerțul și clima, noi reguli pentru comerțul digital, reguli consolidate pentru a aborda denaturările concurențiale și restabilirea sistemului său de soluționare obligatorie a litigiilor.

Noua strategie va consolida capacitatea comerțului de a sprijini tranzițiile ecologice și digitale. În primul rând, contribuind la atingerea obiectivelor Acordului european. În al doilea rând, prin eliminarea barierelor comerciale nejustificate din economia digitală pentru a profita de avantajele tehnologiilor digitale din comerț. Prin consolidarea alianțelor sale, cum ar fi parteneriatul transatlantic, împreună cu un accent mai puternic asupra țărilor vecine și Africa, UE va fi mai capabilă să modeleze schimbările globale, ecologice și di

În paralel, UE va adopta o abordare mai dură și mai asertivă în ceea ce privește punerea în aplicare și punerea în aplicare a acordurilor sale comerciale, combaterea comerțului neloial și abordarea problemelor de durabilitate. UE își intensifică eforturile pentru a se asigura că acordurile sale oferă beneficiile negociate pentru lucrătorii, fermierii și cetățenii săi.

Această strategie se bazează pe o consultare publică largă și incluzivă, incluzând peste 400 de depuneri de către o gamă largă de părți interesate, evenimente publice în aproape fiecare stat membru și un angajament strâns cu Parlamentul European, guvernele UE, întreprinderile, societatea civilă și publicul.

  •  

Comerțul este unul dintre cele mai puternice instrumente ale UE. Este în centrul economiei europene prosperitate și competitivitate, sprijinind o piață internă vibrantă și externă asertivă acțiune. Ca urmare a deschiderii regimului nostru comercial, UE este cel mai mare comerciant din lume bunuri și servicii agricole și manufacturate și ocupă primul loc atât în ​​intrare, cât și în investiții internaționale externe.

Datorită politicii comerciale comune, UE vorbește cu o singură voce pe scena globală. Aceasta este o pârghie unică cu noi provocări interne și externe și mai ales cu o nouă, mai durabilă modelul de creștere, astfel cum este definit de acordul european și de strategia digitală europeană, UE are nevoie de o nouă strategie de politică comercială – una care să sprijine realizarea sa internă și obiectivele politicii externe și promovarea unei durabilități mai mari, în conformitate cu angajamentul său de implementarea integrală a obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU. Politica comercială trebuie să joace din plin rol în recuperarea după pandemia COVID-19 și în mediul verde și digital transformări ale economiei și spre construirea unei Europe mai rezistente în lume.

A face alegeri politice corecte în conceperea unei politici comerciale pentru lumea din 2030 înseamnă luând în considerare politic, economic recent schimbări tehnologice, de mediu și sociale și tendințele globale care apar din acestea.