Recomandari ANSVSA pentru lupta eficienta cu noul coronavirus

În ianuarie 2020, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat că focarul unei noi boli
coronavirus în provincia Hubei din China, este o situație de urgență pentru sănătatea publică și de
îngrijorare internațională. OMS a declarat că există un risc ridicat de răspândire a bolii
coronavirusului din 2019 (COVID-19) în alte țări de pe mapamond. OMS și autoritățile de sănătate
publică din întreaga lume iau măsuri pentru a izola focarele de COVID-19. Cu toate acestea,
succesul pe termen lung nu poate fi garantat. Toate sectoarele societății noastre – inclusiv fermele
È™i unitățile din industria alimentară – trebuie să joace un rol pentru a opri răspândirea acestei boli.

Cum se răspândește COVID-19

Când cineva care are COVID-19 tușește sau expiră, eliberează picături de lichid infectat.
Majoritatea acestor picături se aÈ™ează pe suprafeÈ›e È™i obiecte din apropiere – cum sunt birourile,
mesele sau telefoanele. Oamenii s-ar putea infecta cu COVID-19 prin atingerea suprafețelor sau
obiectelor contaminate și apoi prin atingerea ochilor, nasului sau gurii. Dacă se află la un metru de
o persoană cu COVID-19, se pot contamina inhalând picături de salivă din tusea sau strănutul
acestora. Cu alte cuvinte, COVID-19 se răspândește într-un mod similar cu gripa. Majoritatea
persoanelor infectate cu COVID-19 prezintă simptome ușoare și se recuperează. Cu toate acestea,
unele persoane pot face forme mai grave de boală și pot necesita îngrijiri spitalicești.

Riscul de îmbolnăvire crește odată cu vârsta: persoanele de peste 40 de ani par să fie mai
vulnerabile decât cele sub 40 de ani. Persoanele cu sistem imunitar slăbit și persoanele cu afecțiuni
precum diabetul, boli de inimă și plămâni sunt, de asemenea, mai vulnerabile la boli grave.

Acest articol oferă recomandări despre:

- Publicitate -

1. Modalități simple de a preveni răspândirea COVID-19 la locul de muncă
2. Cum să gestionați riscurile COVID-19 atunci când organizați întâlniri și evenimente
3. Aspecte de luat în considerare atunci când călătoriți dvs. sau angajații dvs.
4. Cum să vă pregătiți societatea în cazul în care COVID-19 ajunge în comunitatea dvs.

1. Modalități simple de a preveni răspândirea COVID-19 la locul de muncă

  • PromovaÈ›i spălarea periodică È™i completă a mâinilor de către angajaÈ›i, contractanÈ›i È™i clienÈ›i.
  • PuneÈ›i dozatoarele cu substanÈ›e dezinfectante pentru mâini în locuri uÈ™or accesibile în perimetrul locului de muncă. AsiguraÈ›i-vă că aceste distribuitoare sunt reumplute în mod regulat.
  • PostaÈ›i afiÈ™e care promovează spălarea mâinilor – cereÈ›i-le autoritățiilor locale de sănătate publică.
  • FolosiÈ›i È™i alte măsuri de informare, cum ar fi oferirea de îndrumări de la responsabilii de
    securitate și sănătate în muncă, informații la reuniuni și informații pe intranet pentru a promova spălarea mâinilor.
  • AsiguraÈ›i-vă că personalul, contractanÈ›ii È™i clienÈ›ii au acces la locuri unde își pot spăla mâinile cu săpun È™i apă.
  • De ce? Deoarece spălarea ucide virusul pe mâini È™i previne răspândirea COVID19
  • PromovaÈ›i o igienă respiratorie bună la locul de muncă
  • PostaÈ›i afiÈ™e care promovează igiena respiratorie. FolosiÈ›i È™i alte măsuri de comunicare, cum ar fi oferirea de îndrumări de la responsabilii de securitate È™i sănătate în muncă, informarea la È™edinÈ›e È™i informaÈ›ii pe intranet etc.
  • AsiguraÈ›i-vă că sunt disponibile la locurile de muncă măștile de față È™i / sau È™erveÈ›ele de hârtie, pentru cei cărora le curge nasul sau tuÈ™esc, împreună cu pubele închise pentru eliminarea igienică a acestora
  • De ce? Deoarece o igienă respiratorie bună împiedică răspândirea COVID-19
  • SfătuiÈ›i angajaÈ›ii È™i antreprenorii să consulte recomandările naÈ›ionale de călătorie înainte de a
    merge în călătorii de afaceri.
  • InformaÈ›i-vă angajaÈ›ii, contractorii È™i clienÈ›ii că, dacă COVID-19 începe să se răspândească în
    comunitatea dvs., oricine are chiar și o tuse ușoară sau o febră de grad scăzut (37,3 C sau mai mult) trebuie să rămână acasă.De asemenea, ar trebui să stea acasă (sau să lucreze de acasă) dacă au fost nevoiți să ia simple medicamente, cum ar fi paracetamol / acetaminofen, ibuprofen sau aspirină, care pot masca simptomele infecției.
  • PromovaÈ›i mesajul potrivit căruia oamenii trebuie să rămână acasă, chiar dacă au doar simptome uÈ™oare de COVID-19
  • PostaÈ›i afiÈ™e cu acest mesaj la locurile de muncă. FolosiÈ›i È™i alte canale de comunicare utilizate frecvent în organizaÈ›ia sau afacerea dvs.
  • Serviciile dumneavoastră de sănătate profesională, autoritatea de sănătate publică locală sau alÈ›i parteneri pot să dezvolte materiale de campanie pentru promovarea acestui mesaj
  • ComunicaÈ›i clar angajaÈ›ilor că aceÈ™tia vor fi în acest timp înregistraÈ›i ca fiind concediu medical.

2. Cum să gestionezi riscul COVID-19 la organizarea de întâlniri și evenimente?

De ce angajatorii și organizatorii trebuie să se gândească la COVID-19? Organizatorii de întâlniri și evenimente trebuie să se gândească la riscul potențial al COVID-19, deoarece:

  • Există riscul ca persoanele care participă la întâlnirea sau evenimentul dvs. să aducă în mod
    involuntar COVID-19. Alții ar putea fi expuși în mod inconștient la COVID-19.
  • ÃŽn timp ce COVID-19 este o boală uÈ™oară pentru majoritatea oamenilor, pentru alÈ›ii poate fi gravă. Aproximativ 1 din 5 persoane care se contaminează cu COVID-19 are nevoie de tratament la spital.
  • LuaÈ›i toate măsurile pentru prevenirea sau reducerea riscurilor COVID-19 ÃŽNAINTE de întâlnire sau eveniment
  • VerificaÈ›i recomandările autorităților din comunitatea în care intenÈ›ionaÈ›i să organizaÈ›i întâlnirea sau evenimentul. UrmaÈ›i recomandările lor.
  • PregătiÈ›i È™i aplicaÈ›i un plan de măsuri pentru a preveni infecÈ›ia la întâlnirea sau evenimentul dvs.
  • LuaÈ›i în considerare dacă este necesară o întâlnire față în față sau un eveniment. Poate fi înlocuit cu o teleconferință sau eveniment online?
  • ȘedinÈ›a sau evenimentul ar putea fi reduse astfel încât să participe mai puÈ›ine persoane?
  • AsiguraÈ›i È™i verificaÈ›i în avans canalele de informare È™i comunicare cu partenerii cheie, precum
    autoritățile de sănătate publică și asistența medicală.
  • PrecomandaÈ›i suficiente resurse È™i materiale, inclusiv produse de igienizare pentru toÈ›i
    participanții. Să aveți la dispoziție măști pentru le a oferi oricărei persoane care are simptome
    respiratorii.
  • MonitorizaÈ›i activ pe unde circulă COVID-19. SfătuiÈ›i participanÈ›ii în avans să nu participe dacă au simptome sau se simt rău.
  • AsiguraÈ›i-vă că toÈ›i organizatorii, participanÈ›ii, firmele de catering È™i vizitatorii la eveniment
    furnizează date de contact: număr de telefon mobil, e-mail și adresa unde se află. Precizați clar că detaliile lor vor fi împărtășite autorităților locale de sănătate publică dacă orice participant se contaminează cu o boală infecțioasă suspectată. Dacă nu vor fi de acord cu acest lucru, nu pot participa la eveniment sau întâlnire.
  • PregătiÈ›i È™i aplicaÈ›i un plan de măsuri în cazul în care cineva prezintă simptomele de infectare cu COVID-19 (tuse uscată, febră, stare de rău) la întâlnire. Acest plan ar trebui să includă cel puÈ›in:
  • Identificarea unei camere sau unei zone în care cineva care se simte rău sau care prezintă
    simptome să poată fi izolat în siguranță.
  • PregătiÈ›i È™i aplicaÈ›i un plan de măsuri dacă un participant la întâlnire, un membru al personalului sau un furnizor de servicii se dovedeÈ™te pozitiv pentru COVID-19 în timpul sau imediat după întâlnire.

În timpul întâlnirii sau evenimentului

  • FurnizaÈ›i informaÈ›ii sau o informare, de preferință atât orală, cât È™i în scris, despre COVID-19 È™i
    măsurile pe care organizatorii le iau pentru ca acest eveniment să fie sigur pentru participanți. Aplicați măsuri de prevenire a contaminării:
  • PracticaÈ›i modalități de a saluta fără a atinge.
  • ÃŽncurajaÈ›i spălarea periodică a mâinilor sau utilizarea unui dezinfectant cu alcool de către toÈ›i
    participanții la întâlnire sau eveniment.
  • ÃŽncurajaÈ›i participanÈ›ii să-È™i acopere faÈ›a cu pliul cotului sau cu un material textil, dacă tuÈ™esc sau strănută. OferiÈ›i È™erveÈ›ele de unică folosință È™i pubele închise pentru a le arunca.
  • FurnizaÈ›i datele de contact sau un număr de linie de asistență medicală la care participanÈ›ii pot apela la sfaturi sau la informaÈ›ii.
  • PlasaÈ›i dozatoarele de mâini cu dezinfectant pe bază de alcool, în locuri accesibile în perimetrul unde se desfășoară înâlnirea.
  • Dacă există spaÈ›iu, aranjaÈ›i locurile astfel încât participanÈ›ii să fie la cel puÈ›in un metru distanță.
  • DeschideÈ›i ferestrele È™i uÈ™ile ori de câte ori este posibil pentru a vă asigura că locul este bine
    ventilat.
  • Dacă cineva începe să se simtă rău, urmaÈ›i-vă planul de pregătire sau apelaÈ›i linia telefonică de urgență.
  • ÃŽn funcÈ›ie de situaÈ›ia din zona dvs. sau de călătoriile recente ale participantului, plasaÈ›i persoana în camera de izolare. OferiÈ›i-i persoanei o mască, astfel încât să poată ajunge acasă în siguranță, dacă este cazul, sau la o unitate de evaluare desemnată.

După eveniment

  • PăstraÈ›i numele È™i datele de contact ale tuturor participanÈ›ilor timp de cel puÈ›in o lună. Acest lucru va ajuta autoritățile de sănătate publică să urmărească persoanele care ar fi putut fi expuse la COVID-19, dacă unul sau mai mulÈ›i participanÈ›i se îmbolnăvesc la scurt timp după eveniment.
  • Dacă la întâlnire sau eveniment cineva a fost izolat ca fiind suspect de infectarea cu COVID-19, organizatorul trebui să anunÈ›e toÈ›i participanÈ›ii. AceÈ™tia sunt sfătuiÈ›i să iÈ™i monitorizeze simptomele timp de 14 zile È™i să își ia temperatura de două ori pe zi.
  • Dacă o persoană prezintă o tuse uÈ™oară sau semne de febră (o temperatură de 37,3°C sau mai
    mult), trebui să rămână acasă și să se auto-izoleze. Aceasta înseamnă evitarea contactului (1 metru sau mai aproape) cu alte persoane, inclusive cu membrii familiei. Suspecții trebui să-și comunice telefonul medicului de familie sau direcției de sănătate public pentru a le oferi detalii despre călătoriile și simptomele lor recente.

3. Lucruri de care trebuie ținut seama atunci când dvs. sau angajații dvs. călătoriți

Înainte de călătorie

  • AsiguraÈ›i-vă că toÈ›i angajaÈ›ii companiei tale sunt la current cu cele mai recente informaÈ›ii
    privitoare la răspândirea COVOD-19.
  • Pe baza celor mai recente informaÈ›ii, organizaÈ›ia dvs. ar trebui să evalueze beneficiile È™i riscurile legate de planurile de călătorie.
  • EvitaÈ›i să trimiteÈ›i angajaÈ›i care pot prezenta un risc ridicat (de exemplu, angajaÈ›i mai în vârstă È™i cei cu afecÈ›iuni medicale, precum diabet, boli de inimă È™i plămâni) în zone unde evoluează COVID-19.
  • AsiguraÈ›i-vă că toate persoanele care călătoresc în locuri în care ecoluează COVID-19 sunt instruiÈ›i de către o persoană calificată (de exemplu, personalul medical al companiei, un furnizor de servicii medicale)
  • ProcuraÈ›i angajaÈ›ilor care urmează să călătorească sticle mici (sub 100 cl) cu dezinfectant de mâini pe bază de alcool. Aceasta ajută la dezinfectarea periodică a mâinilor.

În timpul călătoriei

  • ÃŽncurajaÈ›i angajaÈ›ii să se spele pe mâini în mod regulat È™i să stea la cel puÈ›in la un metru de
    persoanele care tușesc sau strănută
  • AsiguraÈ›i-vă că angajaÈ›ii È™tiu ce să facă È™i pe cine să contacteze dacă se simt rău în timpul
    călătoriei.
  • AsiguraÈ›i-vă că angajaÈ›ii dvs. respectă instrucÈ›iunile autorităților din zonele în care călătoresc.
    Dacă, de exemplu, li se spune să nu meargă undeva, ei trebuie să se conformeze. Angajații dvs. ar trebui să respecte orice restricții locale privind călătoriile, deplasările sau adunările cu mulți oameni.

Când dvs. sau angajații dvs. vă întoarceți din călătorie

  • AngajaÈ›ii care s-au întors dintr-o zonă în care evoluează COVID-19 trebuie să își monitorizeze
    simptome timp de 14 zile și să-și ia temperatura de două ori pe zi.
  • Dacă o persoană prezintă o tuse uÈ™oară sau semne de febră (o temperatură de 37,3°C sau mai
    mult), trebui să rămână acasă și să se auto-izoleze. Aceasta înseamnă evitarea contactului (1 metru sau mai aproape) cu alte persoane, inclusive cu membrii familiei. Suspecții trebui să-și comunice telefonul medicului de familie sau direcției de sănătate public pentru a le oferi detalii despre călătoriile și simptomele lor recente.

4. Pregătește-ți compania în cazul în care COVID-19 ajunge în localitatea ta

  • ÃŽntocmiÈ›i un plan despre ce trebuie făcut dacă cineva se îmbolnăveÈ™te de COVID-19 la locul de
    muncă
  • Planul trebuie să includă plasarea persoanei bolnave într-o cameră sau zonă în care este izolată de restul personalui de la locul de muncă È™i contactarea autoritățile medicale locale.
  • GândiÈ›i-vă cum să identificaÈ›i angajaÈ›ii care pot fi expuÈ™i riscului. Categoria ar putea include
    persoanele care s-au deplasat recent într-o zonă în care există cazuri sau care au afecțiuni cronice (de exemplu, diabet, boli de inimă și plămâni).
  • AunÈ›aÈ›i autorității locale de sănătate publică că întocmiÈ›i planul È™i solicitaÈ›i expertiza acestora.
  • PromovaÈ›i în mod regulat lucrul de acasă în cadrul companiei. ÃŽn cazul în care există un focar de COVID-19 în comunitatea dvs., autoritățile medicale pot sfătui oamenii să evite transportul public È™i locurile aglomerate. Munca la distanÈ›a va ajuta compania să funcÈ›ioneze în timp ce angajaÈ›ii dvs. vor fi în siguranță.
  • DezvoltaÈ›i un plan de contingență È™i de continuitate a afacerii în cazul unui focar în zonele în firma dvs. își desfășoară activitatea
  • Planul vă va ajuta să vă pregătiÈ›i compania pentru posibilitatea unui focar de COVID-19 la locul
    muncă sau în comunitate. Poate fi valabil și pentru alte urgențe medicale
  • Planul ar trebui să abordeze modul în care îți poÈ›i desfășura afacerea, chiar dacă un număr
    semnificativ de angajaÈ›i, contractori È™i furnizori nu se pot deplasa la sediul tău – fie din cauza
    restricțiilor de călătorie, fie pentru că sunt bolnavi.
  • ComunicaÈ›i angajaÈ›ilor È™i contractanÈ›ilor planul È™i asiguraÈ›i-vă că sunt conÈ™tienÈ›i de ceea ce trebuie să facă sau să nu facă conform documentului. SubliniaÈ›i aspectele cheie, cum ar fi importanÈ›a de a sta departe de locul de muncă, chiar dacă au doar simptome uÈ™oare sau au fost nevoiÈ›i să ia medicamente uzuale (de exemplu, paracetamol, ibuprofen) care pot masca simptomele
  • AsiguraÈ›i-vă că planul dvs. sunt prevăzute probleme ce pot apărea asupra sănătății mentală È™i
    consecințele sociale ale unui caz de COVID-19 la locul de muncă sau în comunitate.
  • Pentru întreprinderile mici È™i mijlocii fără asistență medicală a personalului intern, dezvoltaÈ›i
    parteneriate și planuri cu furnizorii de servicii de sănătate înainte de orice urgență.
  • Autoritatea dumneavoastră de sănătate publică locală sau naÈ›ională este în măsură să ofere sprijin È™i îndrumare în dezvoltarea planului.

Rețineți:
Acum este momentul să vă pregătiți pentru COVID-19. Precauțiile și planificarea pot face diferența. Acționând acum vă protejați angajații și afacerea.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LÄ‚SAÈšI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole