Produsele romanesti precum telemeaua de Sibiu, distribuite de Casa UNIREA

În cea mai recentă ediție a emisiunii ”Agricultura la Raport”, realizatorul Ovidiu Ghinea a discutat cu invitații săi mai multe subiecte de mare interes în industria agroalimentară.  Printre cei prezenți în platoul AGRO TV s-a aflat și Florin Dragomir, președintele Asociației Telemeaua de Sibiu. Acesta a oferit câteva detalii despre materializarea acestui proiect și extinderea sa la nivel european.

”De doi ani de zile am pornit acest brand, iar acum așteptăm traducerea documentației ca să primim de la Bruxelles protecție și pe Uniunea Europeană. Au voie să folosească denumirea de ”telemea de Sibiu” numai crescătorii de ovine din arealul județului Sibiu. Telemeaua de Sibiu are niște caracteristici date de pajiștile din acea zonă. Floristica și iarba pe care o paște animalul dau laptele bun din care iese această telemea, cu proprietățile ei specifice. Este o telemea făcută natural, din lapte de oaie nepasteurizat, printr-un proces tradițional”, a prezicat Dragomir.

La discuție a luat parte și Florin Ciobanu, consilier al ministrului agriculturii. Acesta a atras atenția asupra problemei mai multor produse tradiționale din țara noastă, care deși sunt cunoscute, nu sunt ”certificate” în acest sens. ”Spre exemplu, în timpul verii, dacă ne uităm pe toate drumurile apar pepeni de Dăbuleni, dar ei provin de fapt din Grecia sau alte state. Aceste lucruri sunt reglementate, dar trebuie și aplicate. Ministerul Agriculturii a început niște programe și apar și rezultatele, atât pozitive, cât și negative”, a subliniat Ciobanu.

Acesta a mai vorbit și despre apariția Casei de Comerț Agroalimentar UNIREA, care își propune să aducă pe piață produsele românești și să ajute la ducerea mai departe a tradiției. ”Noi știm să producem, nu știm să vindem. Din acest motiv se naște Casa de Comerț Agroalimentar UNIREA, iar cu specialiștii pe care îi are și îi va avea, va aduce în piață produsele noastre românești. Timp de treizeci de ani de zile, micul producător nu a fost foarte bine informat și educat; ne-am trezit într-o piață comună, în 2007, cu reguli, cu obligații, cu avalanșa de supermarketuri care au venit cu produse din import și ne-au prins descoperiți. Noi trebuia să contracarăm prin organizare de piață și avem cooperative și grupuri de producători. Foarte puțin am reușit să capitalizăm aceste cooperative, dar apare Casa de Comerț să salveze situația. Avem fermieri care vor să ducă mai departe tradiția, vor să rămână în zona rurală, dar problema lor era cu vânzarea” a declarat consilierul.

Potrivit directorului general al Casei de Comerț Agroalimentar UNIREA, Adrian Izvoranu, prezent în studio-ul ”Agricultura la Raport”, proiectul se va desfășura, mai întâi în zonele Sibiu, București, Craiova, Pitești, Vâlcea, Slatina și Timișoara. Astfel, produsele tradiționale precum telemeaua de Sibiu vor fi distribuite și vândute în toate magazinele din acest lanț.

Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.