28 septembrie 2021 - 01:08

Produsele ecologice pierd teren! „Generaţia Z” e mai sceptică decât „milenialii” față de acestea

O analiză a PricewaterhouseCoopers (PwC) publicată luni arată că tinerii din „Generația Z” (23-26 de ani) sunt mult mai rezervați decât „milenialii” (27-32 de ani) în ceea ce priveşte achiziţia de produse ecologice, probabil din cauza percepţiei primei categorii cu privire la costul acestor produse, informează AGERPRES.

„În timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil în rândul «milenialilor» cu vârste între 27 şi 32 de ani (circa 60% fiind interesaţi de produse ecologice şi să cumpere de la companii care protejează mediul), cei din «Generaţia Z» cu vârste între 23 şi 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci când vine vorba despre sustenabilitate la cumpărături. Diferenţa de comportament dintre aceste generaţii ar putea fi explicată de percepţia celor mai tineri că este mai costisitor sau mai dificil să cumperi produse bio, sănătoase şi cu un impact minim asupra mediului”, se arată în concluziile sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse, realizat în luna iunie.

Tendinţa consumului de produse ecologice este în mod clar în creştere, dar producătorii şi comercianţii nu ar trebui să supraestimeze această tendinţă, deoarece încă există numeroși clienţi, în special tinerii cu vârste între 23 şi 27 de ani, care sunt sceptici şi nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile, invocând preţul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta, se precizează în documentul PwC.

„Deşi mai mulţi consumatori spun că sunt interesaţi de sustenabilitate, datele indică faptul că «Generaţia Z», în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse ecologice sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opţiuni eco şi bio mai accesibile şi mai practice, este posibil ca aspiraţia consumatorilor să se transforme în acţiune”, se menţionează în analiza PwC.

În schimb, „milenialii maturi”, cu vârste cuprinse între 33 şi 36 de ani, sunt cei mai interesaţi de transparenţa trasabilităţii şi a originii unui produs, aproape două treimi din ei dorind să cunoască astfel de informaţii.

Per ansamblu, mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesaţi de produsele ecologice în timpul pandemiei, dar „milenialii” sunt cei mai atenţi la impactul pe care îl au deciziile lor de cumpărare asupra mediului. Aceasta reprezintă o schimbare de comportament de durată, produsă pe fondul pandemiei, care le-a lăsat oamenilor mai mult timp la dispoziţie pentru a-şi analiza modul de viaţă şi implicaţiile pe care activităţile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului înconjurător, se mai spune în analiza celor de la PricewaterhouseCoopers.

Această schimbare se observă comparând răspunsurile primite la ediţia din 2019 a sondajului PwC Global Consumer Insights Pulse: înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenţi alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător, 37% căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul, iar 41% evitau pe cât posibil folosirea plasticului.

În schimb, ediţia din acest an a analizei arată o creştere cu 10-20% a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste întrebări, subliniază PwC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.