Procedura de obtinere a somajului tehnic. Acte necesare

Începând de astăzi, 1 aprilie 2020,  pot fi depuse cererile și declarațiile pe propria răspundere pentru obținerea șomajului tehnic, sprijin oferit de Guvern pe perioada stării de urgență. Angajatorii care doresc să depună solicitări pentru decontarea plăţilor pentru angajaţii care au contracte de muncă suspendate, pot depune aceste documente la Ministerul Muncii, respectiv în baza unei simple declaraţii pe propria răspundere, transmite Ionel Dancă, șeful Cancelariei prim-ministrului. Astfel, angajatorii vor transmite online Agențiilor Județene de Ocupare a Forței de Muncă (AJOFM), fiecare în județul în care are sediul social, documentele necesare pentru obținerea fondurilor de la stat în vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajaților lor care se află în șomaj tehnic. Adresa de e-mail și contact pentru fiecare agenție județeană le găsiți AICI – adresele AJOFM pe județe.

ACTE NECESARE pentru obținerea șomajului tehnic:

  • cererea pentru acordarea şomajului tehnic completata si transmisa de angajator – AICI FORMULAR CERERE

  • declaraţia pe propria răspundere completata si transmisa de angajator – AICI FORMULAR DECLARATIE

  • lista persoanelor persoanelor cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă, din inițiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii

Plata către angajatori din bugetul asigurărilor pentru șomaj a îndemnizațiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentului, potrivit documentului oficial. Iar plata către salariați se efectuează în maximum trei zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.

Persoanele cu alte forme de angajare – persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, profesii liberale şi alţi profesionişti pot și ei să depună cereri pentru indemnizaţia de şomaj tehnic, până la valoarea a 75% din salariul mediu brut pe economie, la Ministerul Muncii, la Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Intervenţii Sociale.

Categoriile afectate de criza COVID-19, PFA – uri, întreprinderi individuale, întreprinderi de familie, profesii liberale, pot transmite și ele către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) documentele necesare pentru obținerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor. Ministra Muncii, Violeta Alexandru, a transmis că depunerea documentelor, pentru pentru perioada  16-31 martie 2020, se face între 1-10 aprilie.

Pentru mai multe detalii, găsiți AICI – Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 30/2020.

 

Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Utilizăm cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă veți continua să utilizați acest site, trebuie să vă exprimați acordul asupra acestui lucru. Accept Citeste mai mult