După cum ați putut afla atât din emisiunile noastre, cât și de pe site-ul AGRO TV, Casa Română de Comreț Agroalimentar UNIREA va avea un lanț de magazine cu produse 100% românești. Prosiectul începe să se materializeze la Sibiu, unde a fost amenajat deja primul magazin din această rețea, într-o clădire istorică pe strada Turnului nr. 19. În magazin se vor vinde mai multe produse tradiționale românești, dar accentul se va pune pe brânzeturi, informează publicația ”Turnul Sfatului”.
Magazinul este deschis de astăzi, 7 octombire 2019, iar doritorii vor putea cumpăra în special produse din lapte – de aici și numele magazinului: ”Brânzărie”.
„Este un proiect al Casei Române de Comerț Agroalimentar Unirea, care pornește deschiderea unor lanțuri de magazine cu specific regional în toată țara. Primul este deschis la Sibiu. Marfa din magazin va fi exclusiv de la producătorii din Sibiu – toți vând inclusiv în Piața Transilvania. Marfa va ajunge conform unui circuit simplu: Casa de Comerț o preia de la producători, o vinde și aceștia își primesc banii”, a declarat consilierul ministrului Agriculturii, Ionuț George Diaconeasa, citat de ”Turnul Sfatului”.
Acesta a mai precizat că magazinul va pune la dispoziția clienților aproximativ 30-40 de sortimente de brânză, din lapte de oaie, vacă, capră sau bivoliță. Însă locația va oferi și alte tipuri de produse, percum specialități din produse de carne procesată, mezeluri, pastramă de porc, dar și vinuri de la Apold.
În privința diferențelor dintre acest magazin și piețele locale, consilierul MADR a precizat următoarele: „În primul rând, va fi marfă expusă pe tot timpul săptămânii, cu un program stabilit, cu o calitate a produselor pe care producătorii vor trebui să o respecte, să aibă anumite standarde de calitate, dar și de prezentare. Va fi deschis și sâmbăta, adică va merge pe programul pieței. Vedeta magazinului va fi bineînțeles Telemeaua de Sibiu, care a trecut de toate fazele la nivelul Uniunii Europene și va fi înregistrată în luna noiembrie ca Indicație Geografică Protejată, dar vor fi mai multe sortimente de brânzeturi. Acestea se vor vinde și în vracuri, mai ales telemeaua, dar respectând toate normele de igienă și standardele de calitate, precum și prețurile. Ținem mult la prezentare, astfel că vrem ca toate produsele să fie turnate în aceași formă, să aibă o identitate vizuală, inclusiv pentru cumpărător – ca aceștia să știe că e tot timpul aceeași – ca formă și ca gust” a spus Diaconeasa pentru ”Turnul Sfatului”.
La început, magazinul va găzdui marfă de la șase producători sibieni, iar ulterior, producătorii care vor dori să vândă produse prin intermediul magazinului Casei UNIREA, vor trebui să facă o solicitare iar aceasta, urmând ca specialiștii instituției să evalueze produsele.