Piața de carne procesată din România se stabilizează

Potrivit Nielsen, la începutul verii, piața de carne procesată a crescut cu 2%, stabilizându-se după câțiva ani de creștere semnificativă, atât ca volum, cât și ca valoare.

Piața românească a cărnii procesate se stabilizează după câțiva ani de creștere și se va confrunta cu o concurență dură din partea produselor alternative la carne în viitor, potrivit unuia dintre experții Nielsen România prezenți la Indagra Food & Carnexpo 2019 la București. Nicolae Hulea a menționat că, în prima jumătate a anului, creșterea valorii pe piața la carnea procesată din România a fost de 2%, în principal din cauza creșterii prețurilor la materiile prime și a inflației. Comerțul modern reprezintă în continuare principalul canal de vânzări, dar se așteaptă o concurență sporită pentru produsele din carne în anii următori, deoarece produsele alternative la carne și alternativele bio-organice încep să aibă căutare pe piață.
 
„Piața FMCG din România continuă să înregistreze creșterea valorii față de anul trecut, determinată de creșterea continuă a consumului în volum și valoare. Această creștere este susținută de creșterea salariilor, dar și a inflației, care depășește nivelurile din ultimii 4 ani. Încrederea consumatorului rămâne la un nivel mai ridicat decât media europeană (98 de puncte Ro, față de 87 EU), scăzând ușor în trimestrul II 2019 din cauza scăderii securității financiare declarate.
 
Volumul cărnii procesate la sfârșitul trimestrului II a crescut cu 2% din valoarea totală anuală în mișcare, stabilizându-se după câțiva ani de creștere semnificativă atât în ​​volum cât și ca valoare. Alte categorii FMCG, cum ar fi produsele cosmetice și mâncarea pentru animale de companie, au devenit campioni ai creșterii înaintea categoriilor de produse din carne. Comerțul modern continuă să fie principalul motor al cărnii procesate, hipermarketurile deținând o creștere de 7% ca valoare și SuperMarketurile + 17%. Diferența totală a valorii de piață între hypermarketuri și supermarketuri este în scădere, din cauza extinderii rapide a lanțurilor de supermarketuri.
 
Produsele alternative la carne acționează ca niște provocări susținute și de inițiativele bio-organice, care în ultima vreme beneficiază de un spațiu mai generos pe raft în Hypermarketuri”, a explicat Nicolae Hulea, consultant pentru dezvoltare pentru Nielsen România.
Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.