Piața cerealelor, detalii de ULTIMĂ ORĂ! Ce prețuri pot obține astăzi fermierii

recolta cu cat se vinde graul Prețul cerealelor 2022 preturile cerealelor cerealele românești preturile cerealelor pretul graului preturi la cereale plati APIA sectorul vegetal piata cerealelor fermieri piata graului graul romanesc profit
Sursa foto: agriland.ie

Războiul din Ucraina provoacă mare agitație și pe piața cerealelor, în condițiile în care cele două țări implicate sunt doi dintre cei mai mari exportatori de grâu la nivel mondial. Practic, din cauza blocajelor provocate de conflictul armat, prețurile înregistrează creșteri semnificative în aceste zile, iar România se află în cea mai bună poziție pentru a profita de pe urma acestora, susțin specialiștii.

Constantin Rudnițchi, realizatorul emisiunii ”Agricultura, o șansă pentru România”, a discutat toate detaliile legate de piața cerealelor din acest moment împreună cu Cezar Gheorghe, expert analist în comerțul cu cereale în cadrul Clubului Fermierilor Români.

”Ceea ce azi valorează 1 leu, mâine valorează 1,5 lei. Cu alte cuvinte, ca să intrăm în explicații mai aprofundate, în fiecare zi vedem creșteri de 10-15 euro/tonă pe bursă. Dacă astăzi, înainte de deschidere, aveam o indicație în Portul Constanța de 331 euro/tonă pentru grâu, după prânz am văzut-o deja urcată la 350-355 euro/tonă.

Sigur, grâul românesc este de departe cel mai ieftin, nu neapărat din punctul de vedere al prețului mărfii, ci al logisticii, pentru simplul motiv că noi suntem geografic cel mai aproape de Canalul Suez. De acolo, toate destinațiile se deschi efectiv. Pentru a înțelege în cifre foarte clare ce înseamnă logistica, dacă vrei să pleci din bazinul Mării Negre în nord-estul Asiei, te costă astăzi undeva la 52-54 dolari/tonă; dacă pleci din US Gulf în aceeași destinație, ajungi la un cost de 70 dolari/tonă. De aceea, bazinul Mării Negre rămâne cel mai bun din punct de vedere al aprovizionării”, a precizat Cezar Gheorghe în direct la AGRO TV.

Potrivit specialistului, Portul Constanța se află în momentul de față în pole-position în ceea ce privește bazinul Mării Negre, fiind cel mai mare și mai ușor de operat port activ din această zonă.

”În momentul de față, Ucraina și Rusia, într-un tablou complet, sunt închise. România a rămas singura care are portul deschis. Firește, și Bulgaria are porturile din Varna și Burgas, însă Portul Constanța este cel mai mare, cel mai ușor de operat și are în momentul de față cel mai rapid terminal din toată Europa”, a mai subliniat Cezar Gheorghe.

Picture of Florentin Iuga
Florentin Iuga

 NOTĂ  Imaginile folosite au caracter ilustrativ. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 ATENȚIE!  orice comentariu trebuie aprobat de un moderator, de aceea pot apărea întârzieri în publicarea lor. Ne rezervăm dreptul de a respinge sau a șterge parțial acele comentarii care nu respectă o conduită civilizată sau sunt contrare normelor legale de comunicare în spațiul public.

Cele mai citite în ultimele zile

PUBLICITATE

  • Banner KWS

  • © AGRO TV 2025 | Toate drepturile rezervate | Este interzisă reproducerea integrală sau parțială, ori distribuirea conținutului, fără menționarea sursei.