După ce s-a iscat un adevărat scandal pe seama Ordonanței care îi obligă pe tractoriști să dețină permis de conducere corespunzător categoriei ori subcategoriei din care face parte vehiculul pe care îl conduc, parlamentarii se zbat acum să dreagă problema.
În acest sens, președintele Comisiei de Agricultură din Senat, George Scarlat, a depus o inițiativă legislativă prin care încearcă să amâne termenul de intrare în vigoare a acestei obligații, deși ea se află deja în vigoare. Practic, în acest moment, foarte mulți tractoriști sunt pasibili să se aleagă cu dosare penale, și chiar și parlamentarii îi avertizează să aibă grijă pe unde merg cu tractoarele.
”Conform legii aflate în vigoare, sunt posibili infractori pe stradă, ceea ce este foarte dur. Așa cum mi-am luat angajamentul, astăzi am înregistrat o inițiativă legislativă care să vină să modifice articolul 23, alineatul 1 din Ordonanța 195, cu privire la circulația pe drumurile publice, dar procesul legislativ e unul mai anevoios, mai lung. Am introdus-o în procedură de urgență, sper să am sprijinul Guvernului, astfel încât să prorogăm termenul de 1 iulie, când ea a intrat în vigoare.
Inițiativa vine în a proroga acest termen de la 1 iulie 2023, la 1 iulie 2024 și creează posibilitatea ca, de la 1 iulie 2024, să ai dreptul să mergi pe drumurile publice și cu un tractor, chiar dacă el este peste 3,5 tone, în momentul în care ai permis categoria B, B1, BE, C, C1, CE, sau TR. Deci din 1 iulie 2024 trebuie să ai obligatoriu un permis. Asta nu înseamnă că între timp Ordonanța nu produce efecte. Să fie foarte atenți pe unde circulă”, a precizat George Scarlat pentru AGRO TV, în emisiunea ”Agricultura la Raport”.
Au pus cruce agriculturii în România. Bravo trădători de țară.
Asta trebuia de la inceput. Pe drumurile comunale sa detii o categorie, iar pe nationale sa ai TR sau C+E. Accidentele nu le fac tractoristii cu 20 km/h.
Eu am dat în 1990 de brăzdar și apoi de rutier(Tr),așa era atunci,nu am treabă cu nimeni,dar dacă pentru un scuter trebuie să ai permis,verificare tehnică și asigurare,cred că și cei care conduc utilaje de sute de cp. ar trebuii să dețină și cel mai bine ar fii să crească salariile în agricultură pe măsură,fiind calificat sau având dreptul de a conduce aceste utilaje…am terminat o școală de profil agricol cu calificare dar nu se plătește decent chiar dacă ai o calificare…am prieteni care au luat calea străinătății și fac agricultură altora pe salarii foarte bune…și dincolo trebuie să ai permis,au venit și au dat aici pentru a putea lucra acolo…păcat că aici faci supraviețuire cu un salariu din agricultură…poate se reglementează ceva….
Ce-i acela „brăzdar”? Unde ai absolvit 8 clase ?
Dacă nu ai habar stai în continuare așa cum ești…că degeaba se străduiește cineva să facă ceva,din pix nu se face pîine… și în legătură cu școala stai liniștit că am mai multă decât tine,se vede din subiectul care l-ai deschis că ești habarnist…
Era pe vremea lui Ceaușescu și o perioada după acea a fost valabil
Eu am luat permisul auto,categoriile B,C,E,în 1993.In acel moment ni s-a spus că,categoria F, actuala TR,ni se acorda din oficiu. dar nu avem nevoie de F pentru ca este acoperită de categoriile C și E.Acum ni se cere și categoria Tr. Nu e normal.M-am interesat la min.de interne și în baza de date figureze doar cu cât.B.C.E. ,cu toate ca ,în primii 5 ani după dobândire, pana a fost schimbat primul permis, am avut pe permis și cat.F. O mizerie!
Stimate domn luminează și pe mine ce fel de tractor nu poți conduce la ora aceasta în România cu categoriile B C E ??
Guvernul de trădători, păpușile străinilor au strivit ca pe un vierme pe fermierii români.
După ce că au fost înșelați de au luat îngrășăminte chimice cu 5000 lei / tonă în toamna anului 2022 iar prețul produselor lor au fost preluate de către monopolul traderilor la mai puțin de jumătate din prețul de anul trecut, acum au dat și această ordonanță cinică care a făcut ca fermierii să nu mai poată să aibă nici măcar un tractorist care să îndeplinească cerințele din aberanta ordonanță.
Numai la obligații să fim ca cei din UE , căci alinierea asta aruncă ca scuză pentru măsurile pe care le iau, în schimb la drepturi și protecție ca în UE, nici nu se pune problema.
Încă un an ca ăsta și toate pământurile și fermele românești vor fi preluate în totalitate de către străini ,in marea lor majoritate fiind evrei.
Aici lucrurile pot fi simple. Aceste tractoare sau utilaje agricole să circule doar pe câmp printre ogoare fără nicio obligație sau dacă vor circula pe drumuri publice sa o facă dacă au ITP și RCA iar utilizatorul sa aibă permis de categoria C + E . Sunt utilaje grele de foarte mulți CP și trebuie conduse pe drumuri publice de oameni pregătiți nu vor nu au decât sa fie transportate pe platforma.
Ce se intamla cu amenzile pe care leam primit deja pe nedrept?