Compania braşoveană Sitemani, deţinută de doi antreprenori români, care produce muştar, diverse tipuri de sosuri şi zacuscă, mizează anul acesta pe o creştere a cifrei de afaceri cu 5-10%, ajungând astfel la vânzări totale de circa 20 milioane de lei (4,5 milioane de euro).
„Creşterea cifrei de afaceri se datorează diversificării gamei de produse. Am introdus noi sosuri de salate, dressinguri“, a declarat Corina Sari, economist în cadrul companiei Sitemani.
Sitemani produce muştar marca proprie pentru Carrefour, Auchan şi Lidl şi este prezent cu brandurile proprii, Mustardino şi Yoky, în Metro şi Rewe, potrivit reprezentanţilor companiei. „Suntem prezenţi atât în marile lanţuri de magazine, cât şi în magazinele autohtone. Cel mai vândut produs este muştarul, care reprezintă 65% din cifra de afaceri, dar şi ketchupul vine din urmă.
Producţia anuală este de 2.500 tone muştar 1.280 tone ketchup, 400 tone maioneză şi diverse sosuri. Materia primă o procurăm în mare parte de pe piaţa internă. Bineînţeles, ceea ce nu găsim în ţară cumpărăm din import, cum ar fi pasta de tomate“, a spus Corina Sari.
Fabrica Sitemani din Braşov funcţionează acum aproape de capacitatea maximă de producţie, motiv pentru care reprezentanţii companiei şi-au propus să deschidă noi linii printr-o investiţie estimată la un milion de euro, pentru care compania caută finanţare din fonduri europene. „Pentru anul viitor avem în plan mărirea capacităţii de producţie cu 30% prin achiziţionarea unor noi linii de fabricaţie. În acest sens, vrem să accesăm un milion de euro fonduri europene din care 50% nerambursabile. Proiectul a fost depus, aşteptăm un răspuns. Acum atingem 99% din capacitatea de producţie a companiei“, a explicat economista companiei Sitemani.
Producătorul braşovean de muştar şi sosuri face 5% din afaceri la export în Spania, Germania şi Anglia, unde trimite comunităţiilor de români muştar, ketchup şi zacuscă, potrivit reprezentantului companiei.
Anul trecut compania Sitemani a încheiat cu o cifră de afaceri de 18,4 milioane de lei (peste 4 milioane de euro), în creştere cu 26% faţă de anul precedent, înregistrând un profit net de aproximativ 100.000 euro, rezultate obţinute cu ajutorul a circa 64 de angajaţi, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Compania, Sitemani, cu activităţi în fabricarea condimentelor şi ingredientelor, activează pe o piaţă în valoare de 312 milioane de lei, în care cei mai mari jucători sunt companiile Salrom, Dr.Oetker, Supremia, Puratos Prod şi Fuchs. Principalii cometitori ai companiei Sitemani sunt companiile producătoare de muştar Contec Foods, Univer Product, European Food, dar şi alţii.(Sursa: bizbrasov.ro)
