Informare privind implementarea schemei de sprijin pentru prima impadurire

32

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că a publicat pe site-ul instituției: www.apia.org.ro, Ordinul MADR nr. 557/29.11.2019 pentru aprobarea Instrucțiunii nr. 39/1/19.11.2019 precum și pentru modificarea Anexelor nr. 1 și 2 ale OMADR nr. 213/05.03.2019 pentru aprobarea fomularului tip al cererii de plată, anul 2019, aferentă sesiunii 2/2017 anul I de angajament privind Măsura 8.

Formularul tip de cerere de plată se adresează beneficiarilor care au semnat angajamentul privind acordarea sprijinului financiar prin schema de ajutor de stat “Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafețe împădurite” și au înființat plantația forestieră.

Beneficiarii care au semnat angajamentul privind acordarea sprijinului financiar prin schema de ajutor de stat “Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafeţe împădurite” și au înființat plantația forestieră în primăvara anului 2019, au avut posibilitatea să solicite sprijin pentru:

  • Plata costurilor standard aferente proiectului tehnic de împădurire (component Prima 1);
  • Plata costurilor standard aferente lucrării de înființare (componenta Primei 1) și plata costurilor standard aferente lucrării de întreținere anul 1 și/sau anul 2, după caz, (componenta Primei 2) aferente unităților administrative pentru care a fost înființată plantația în proporție de 100%;
  • Plata costurilor standard de împrejmuire a plantației (componenta Primei 1);
  • Pierderea de venit (componenta Primei 2) anul 1 și/sau 2 (după caz) aferentă fermierilor activi la momentul depunerii cererii de sprijin, deținătorilor de terenuri agricole.

În funcţie de tipul plăţii solicitate, dosarul cererii de plată trebuie să cuprindă şi documentele justificative privind efectuarea lucrărilor de înființare, împrejmuire și întreținere. Plata se va efectua după stabilirea eligibilităţii la plată a cererilor de plată depuse.

APIA a modificat formularul tip de cerere de plată, anul 2019, aferentă sesiunii 2/2017, anul I de angajament, în ceea ce privește data limită de depunere a rapoartelor de execuție pentru lucrările de întreținere ținând cont de cerințele normelor tehnice din domeniul silvic, respectiv de perioada în care aceste lucrări pot fi solicitate și efectuate de către beneficiari și în ceea ce privește momentul în care este necesară dovedirea statutului de plătitor/neplătitor de TVA.

Beneficiarii pot solicita la plată lucrările de întreținere aferente anului 1 și/sau 2, cu condiția realizării lucrărilor de întreținere pe parcursul anului de cerere și depunerii la APIA a rapoartelor de execuție aferente acestor lucrări până la data de 15 decembrie 2019.

Citește și

Comentariile sunt închise

Utilizăm cookie-uri pentru a vă asigura cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă veți continua să utilizați acest site, trebuie să vă exprimați acordul asupra acestui lucru. Accept Citeste mai mult