In zece ani, agricultorii romani si-au diminuat costurile cu input-urile cu 18 %

Evoluţia şi dezvoltarea pieței input-urilor fost întotdeauna o problemă importantă pentru agricultură. Nivelul prețurilor și a calității produselor afectează avantajul comparativ al producției agricole între regiuni și tipuri de producție.

Aceste evoluții afectează, de asemenea, veniturile gospodăriilor agricole și pot avea implicații dincolo de nivelul fermei. Pornind de la aceste implicaţii, Comisia Europeană a elaborat raportul cu titlul „Overview of the Agricultural Inputs Sector in the EU”, in care se subliniază îngrijorările care apar în special în ceea ce privește puterea de piață a furnizorilor de inputuri, deoarece acest lucru poate duce la costuri mai mari și la o distribuție diferită faţă de regulile concurenţiale

Din aceasta perspectiva, Olanda prezintă cea mai mare pondere medie a costurilor semințelor în costul total, în ultimii zece ani, acestea crescând cu 12%. Pe de altă parte, Irlanda prezintă cea mai mică rată de costuri pentru semințe. Pentru restul statelor membre, ponderea costurilor semințelor a fost destul de lină în timp, în jur de 8% în medie în ambele perioade.

Cu toate acestea, țări precum România, Regatul Unit și Estonia arată o scădere cu aproximativ 18% (15% pentru Lituania), din 2008 şi până în 2018, în timp ce Belgia, Italia și Olanda arată o creștere de la 12% la 16%.

La randul ei, piața europeană a semințelor este foarte diversă. Pentru anul 2016, in UE au fost raportate 6.974 de companii de semințe. Cel mai mare număr de companii au fost raportate pentru Polonia și România, cu aproximativ 2.000 fiecare, Ungaria în jur de 800, Marea Britanie în jur de 800; între 120 și 350 de companii pentru Franța, Italia, Germania, Olanda și Slovacia și mai puțin de 60 în celelalte state membre. Se preconizează că, până în anul 2025, sectorul va angaja aproximativ 50.000 de persoane.

Dimensiunea pieței europene a semințelor a crescut cu aproximativ 3,79% din punct de vedere valoric, între 2010 și 2018, ceea ce este destul de puţin. Cele mai importante piețe pentru semințele comerciale, în termeni valorici sunt cerealele și legumele (39%), porumbul (26%), cartofii de sămânţă (14%), legumele (11%), culturile de oleaginoase și fibre (4%), sfeclă de zahăr ( 3%) și ierburi (3%) (PE 2013).

Citește și

Parerea voastra este intotdeauna importanta.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.