Situație disperată pentru producătorii de lapte! Din cauză că nu mai au unde să vândă, după ce restaurantele, școlile și alte instituții s-au închis, producătorii de lapte au luat o decizie incredibilă. Totul se întâmplă în Statele Unite ale Americii, unde cantități uriașe de lapte sunt zilnic împrăștiate pe câmpurile agricole sau turnate în canale, potrivit Reuters.
O altă problemă ar fi că se găsesc din ce în ce mai greu transportatori deoarece șoferii se tem să nu se infecteze. Nici vânzările către piețele majore de export de produse lactate nu mai merg ca înainte, reducându-se pe măsură ce sectorul serviciilor alimentare este din ce în ce mai strict la nivel global.
Aceste probleme ale industriei de lactate ridică semne de întrebare în lanțul global de aprovizionare cu alimente. Afacerile cu produse lactate au fost lovite mai greu și mai devreme decât alte mărfuri agricole, deoarece produsele sunt foarte perisabile.
În aceste condiții, fermierii americani sunt forțați să-și arunce laptele. Spre exemplu, Jason Leedle, membru al cooperativei Dairy Farmers of America (DFA), cea mai mare din SUA, a aruncat zilnic, de la începutul săptămânii trecute, peste 17.700 de litri de lapte de la cele 480 de vaci ale sale. DFA, care are 7.500 de membri, a declarat pentru Reuters că a cerut și altor fermieri din cooperativă să facă la fel, dar nu a specificat numărul acestora.
Cooperativele supraveghează comercializarea laptelui pentru toți membrii lor și se ocupă de logistica transportului. Leedle a spus că va fi plătit pentru laptele pe care îl aruncă, dar plățile nu acoperă veniturile pierdute.
De asemenea, alte cooperative au anunțat măsuri asemănătoare, sau chiar mai drastice. Achizițiile cu amănuntul de lapte au crescut cu aproape 53% pentru săptămâna încheiată pe 21 martie, în timp ce vânzările de unt au crescut cu peste 127%, iar cele de brânză a crescut cu peste 84%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul panicii inițiale, potrivit datelor Nielsen.
Totodată, prețul mediu cu amănuntul al laptelui de vacă a crescut cu 11,2% în săptămâna încheiată pe 21 martie, comparativ cu un an mai devreme, arată datele Nielsen.