FLEXITARISMUL – UN NOU TREND ALIMENTAR SE CONTUREAZA IN PREOCUPARILE DIETETICE

Trendul dietei în Franța se îndreaptă spre flexitarism, pe masura ce consumatorii caută placere în produsele alimentare pe care le consumă, potrivit unui studiu realizat în această lună de INTERBEV și IPSOS. Conform studiului, populația franceză este interesată de calitatea produselor alimentare pe care le cumpără (83%), de impactul asupra sănătății (77%), de originea acestor produse (76%) și de o dietă echilibrată (76%).

Carnea (de vită, mânzat, miel sau porc) este consumată de cel puțin 3 ori pe săptămână, păsările de curte fac parte din meniul lor cel puțin 2 ori pe săptămână, ouăle și peștele sunt servite de 2 ori pe săptămână, în timp ce fructele și legumele sunt în consumul de bază zilnic. Mulți dintre respondenți sunt convinși că dieta lor actuală le satisface cerințele: să fie cu adevărat fericiți (82%), să aibă toate substanțele nutritive esențiale (77%), să-și păstreze sănătatea și bunăstarea (76%) și să respecte mediul (58%).

96% dintre respondenți se declară omnivori, prin faptul că nu evită carnea sau peștele din farfuriile lor. Chiar dacă obiceiurile lor alimentare sunt similare cu cele pe care nutriționistii le numesc “flexitarism”, 65% dintre aceștia nu au auzit acest cuvânt înainte, dar acordă atenție calității produselor (84%), controalele sanitare efectuate din locurile de producție până la puncte de vânzare (74%), precum și bunăstării animalelor (63%). Un alt fapt revelat de studiu este că 85% dintre consumatorii francezi își pregătesc singuri mesele cu produse neprelucrate.

Citește și

Cmentariile sunt închise