Producătorii de carne și produse lactate trebuie să țină seama de faptul că viitorul alimentației sunt produsele vegetariene, arată un studiu al companiei de strategie Boston Consulting Group (BCG) şi Blue Horizon Corporation. Românii vor cheltui până la 3 miliarde de lei anual pe produse alternative la carne sau lactate până în 2035, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor din piaţă.
„Urmează să vedem o revoluţie pe segmentul produselor pe bază de plante. Studiile actuale arată că până în 2050 circa 30% din proteina necesară va lipsi, iar toată zona de carne și produse lactate va fi acoperită de produse pe bază de plante“, spune Raul Ciurtin, proprietarul unei companii producătoare de conserve. În 2021, aceeași firmă românească a lansat şi o serie de produse alternative la peşte, anticipând această revoluţie.
Piaţa proteinelor alternative se află pe un trend ascendent de câţiva ani, dar avântul va accelera în următoarea perioadă în întreaga lume. Pieţele din SUA şi Europa, inclusiv România, au cel mai mare potențial pentru a înlocui produsele din carne și lactate cu unele din surse vegetale.
Unul dintre marii jucători din industria FMCG (Fast Moving Consumer Goods) de la nivel mondial a făcut la rândul său paşi în această direcţie, ba mai mult decât atât a adus produse vegetale în România. Managerul pentru România al companiei a declarat anul trecut că portofoliul companiei cuprinde pe lângă cafea, dulciuri şi hrană pentru animale şi burgeri vegetarieni.
În domeniu există multe afaceri mici, la început de drum, care mizează pe proteinele alternative pentru că au observat potențialul de dezvoltare. Şi retailerii au lansat propriile lor produse în acest segment, anticipând o creştere a cererii.
Un răspuns
Parca spuneau ca ne vom delecta cu niste gandaci sau viermi de faina dar cred ca si cei din mere, pere, prune visine, sunt la fel de deliciosii!