EUROPA RENUNTA LA DEMOLATORII DE NAVE ASIATICI, DIN RATIUNI ECOLOGICE SI SOCIALE

Începând cu 31 decembrie 2018, reciclarea tuturor navelor maritime mari care navighează sub pavilionul UE poate avea loc numai în șantierele incluse în Lista europeană a instalațiilor de reciclare a navelor. Acesta este rezultatul Regulamentului UE privind reciclarea navelor – singurul instrument obligatoriu și cuprinzător din punct de vedere juridic, în vigoare în prezent în lume, privind reciclarea navelor, care urmărește să facă reciclarea navelor mai ecologică și mai sigură. Lista europeană conține în prezent 26 de șantiere, majoritatea situate în UE, dar și Turcia și Statele Unite ale Americii așteaptă să fie incluse în listă în viitor.

Începând cu 31 decembrie 2018, reciclarea tuturor navelor maritime mari care navighează sub pavilionul UE poate avea loc numai în șantierele incluse în Lista europeană a instalațiilor de reciclare a navelor. Acesta este rezultatul Regulamentului UE privind reciclarea navelor – singurul instrument obligatoriu și cuprinzător din punct de vedere juridic, în vigoare în prezent în lume, privind reciclarea navelor, care urmărește să facă reciclarea navelor mai ecologică și mai sigură. Lista europeană conține în prezent 26 de șantiere, majoritatea situate în UE, dar și Turcia și Statele Unite ale Americii așteaptă să fie incluse în listă în viitor.

Proprietarii de nave europene dețin 35% din flota mondială. Un procent mare dintre acestea este dezmembrat în “cimitire” din Asia de Sud, în condiții care adesea dăunează sănătății lucrătorilor și mediului. Odată cu intrarea deplină în vigoare a Regulamentului UE privind reciclarea navelor, acest lucru nu va mai fi posibil pentru navele cu pavilion UE, care vor trebui să fie dezmembrate în șantierele cu sediul în UE. Prin această inițiativă, UE trasează calea de îmbunătățire a condițiilor sociale și de mediu în care sunt reciclate navele.

Cu această ocazie, Karmenu Vella, Comisarul UE pentru Mediu, afaceri maritime și pescuit a vizitat ieri unul dintre cele mai aglomerate șantiere de reciclare a navelor din Europa, în Gent (Belgia), pentru a asista direct la realitatea reciclării navelor în Europa și pentru un schimb de opinii cu reprezentanții din această industrie.

Comisarul Vella a declarat: “De prea mult timp, navele UE au fost dezmembrate în condiții de mediu și sociale proaste. Acest lucru nu mai este acceptabil. Intrarea deplină în vigoare a Regulamentului UE privind reciclarea navelor reprezintă o piatră de hotar pentru acest sector, deoarece prevede pentru prima dată reguli clare și specifice privind modul în care ar trebui reciclate navele cu pavilion UE. Ca și în alte activități de reciclare, dezmembrarea navelor poate fi realizată în mod durabil, într-un mod bun pentru lucrători, mediu și economie. Aceasta este ceea ce se întâmplă la șantierul de reciclare a navelor din Ghent și acesta este obiectivul UE. Contăm pe toți actorii din acest sector să lucreze constructiv cu noi pentru, a face acest lucru”.

Citește și

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.