N-a început încă perioada de recoltare la cerealele păioase, cu câteva excepții la cultura orzului, însă Portul Constanța pare deja suprasolicitat. Cozile de camioane pe drumurile care duc spre port se întind deja pe kilometri întregi.
Majoritatea TIR-urilor sunt încărcate cu cereale și așteaptă ore întregi, dacă nu zile, să ajungă la danele din port și să descarce marfa.
În această perioadă, Portul lucrează, practic, la capacitate maximă, având în vedere că pe aici se transportă atât cerealele și oleaginoasele românești, cât și cea mai mare parte a mărfurilor ucrainene.
Specialiștii avertizau încă de anul trecut asupra acestor probleme, spunând că Portul Constanța nu are capacitatea necesară să suporte întreg fluxul de mărfuri care vor trece pe aici, astfel că blocajele erau inevitabile. Nu s-au găsit, însă, soluțiile pentru soluționarea acestei probleme.
Pe lângă blocajul propriu-zis din Portul Constanța, coada de camioane reprezintă și un pericol pentru șoferii care merg spre mare în acest sezon, care trebuie să fie vigilenți și să evite șirul de TIR-uri.