DESI UE INTRODUCE NOI MASURI DE ACCELERARE A CERTIFICARII DE AUTENTICITATE, PENTRU ROMANI E TOT GREU DE REZOLVAT

59

Procedurile europene de branduire a Caşcavalului de Săveni la nivelul UE sunt mai greoaie decât s-au aşteptat producătorii. La aproape un an de la postarea pe site-ul Comisiei Europene pentru perioada de opoziţie la nivel european, săvinenii specializaţi în producerea caşcavalului după reţeta şi ingredientele tradiţionale încă nu au obţinut ce-şi doreau. Produsul încă nu este recunoscut ca având Identitate Geografică Protejată la nivelul Uniunii Europene, ci doar la nivel naţional. „Suntem la cea de a doua listă de clarificări solicitate de Comisie şi probabil va urma şi a treia. Noi am depus un caiet de sarcini, iar specialiştii Comisiei cer aceste clarificări pentru a decide cu certitudine unicitatea produsului nostru”, a explicat Daniel Rudişteanu, preşedintele asociaţiei „Caşcavalul de Săveni”.

„Ne-am interesat la alţi producători din Franţa, spre exemplu, şi au fost cazuri când verdictul Comisiei a venit şi după 10 ani. Noi sperăm că până la finalul anului să-l avem”, a mai spus acesta.

Avantajele brandului unic declarat de Comisia Europeană constau în noile contracte de furnizare a produsului ce apar de obicei după un astfel de pas, cererea provenind din alte ţări. Un exemplu este cel al „Telemelei de Ibăneşti”, care este deja un brand recunoscut la nivel european şi care tocmai a primit solicitări de vânzare din Emiratele Arabe Unite.

Caşcavalul de Săveni, produs din ingrediente naturale şi pe baza unei tehnologii tradiţionale, se găseşte în magazinele din Botoşani, dar şi din alte judeţe ale ţării. Realizat de şase producători din zona Săveniului, membri ai asociaţiei, caşcavalul necesită o perioadă de maturare de 60 de zile, ceea ce-i oferă un plus de aromă şi gust.

Citește și

Cmentariile sunt închise