21 iunie 2021 - 11:08

Decizia unui mare comerciant privind informarea clienților despre produsele agroalimentare

În premieră, clienții unui mare comerciant din România, deținător al unei rețele uriașe de super și hipermarketuri, vor avea la dispoziție informații, direct de la fermă, despre originea și calitatea produselor pe care le consumă, grație tehnologiei blockchain, cunoscută până la ora actuală industriei financiare.

Potrivit unui comunicat de presă publicat pe site-ul retailerului, implementată în sectorul alimentar, tehnologia blockchain permite fiecărui actor din lanţul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) să furnizeze informaţiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturile sale.

„În România, această tehnologie este aplicată pentru prima dată ouălor Filiera Calităţii Carrefour provenite de la Ferma Rojişte din Judeţul Dolj”, se menționează în documentul citat.

Practic, această tehnologie poate fi folosită de clienţi prin scanarea codului QR de pe ambalajul de ouă şi, astfel, ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care e vizibil tot pe ambalaj, aflând informaţii despre: locaţia şi numele fermei sau al fermierului, informaţii veterinare despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor şi alte date care completează trasabilitatea produsului.

„Astfel, fie că sunt la cumpărături în magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasă, clienţii pot descoperi povestea #dincoloderaft a ouălor şi a fermierului din spate”, scriu reprezentanții retailerului în comunicatul de presă.

Filiera Calităţii Carrefour (FCC) reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali şi internaţionali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la preţuri accesibile.

„Pe parcursul procesului de producţie, fiecare etapă este atent supravegheată de experţi ce monitorizează îndeaproape întregul proces de creştere şi cultivare, de la început, până când produsele ajung în magazinele Carrefour”, precizează vocile autorizate ale comerciantului.

Cât mai multe produse cuprinse în noua tehnologie

Obiectivul retailerului este de a integra tehnologia blockchain la cât mai multe produse Filiera Calităţii. FCC face parte din strategia Act For Food prin care acţionează la nivel global în favoarea calităţii alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse sănătoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planetă.

„Produsele de origine animală Filiera Calităţii Carrefour sunt rezultatul unor parteneriate durabile cu producătorii români care-şi doresc să aplice metode de creştere ce respectă bunăstarea animalelor, mediul înconjurător şi care garantează trasabilitatea alimentară «de la fermă la furculiţă».

Clienţii noştri îşi doresc să cumpere produse româneşti de a căror origine să fie siguri, să afle mai multe despre felul în care sunt crescute şi hrănite animalele de la care provin aceste produse şi să aibă garanţia că toate angajamentele noastre în legătură cu calitatea şi siguranţa mărcilor proprii Carrefour sunt respectate de partenerii noştri”, a precizat Gabriela Rădulescu, director calitate Carrefour România.

Reprezentanta comerciantului a mai adăugat că tehnologia blockchain, folosită pentru prima dată în România de către Carrefour pentru a înregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate şi siguranţă alimentară pe care produsele Filiera Calităţii trebuie să le respecte, va permite auditarea în timp real a aplicării acestor criterii indiferent de lotul produsului şi gestionarea rapidă a oricărei retragere de pe piaţă a unui produs neconform.

„Prin aplicaţia blockchain, împărtăşim în mod transparent aceste informaţii cu clienţii noştri care pot afla unde s-au născut găinile ouătoare, care este ferma în care sunt crescute şi condiţiile de bunăstare animală asigurate de fermier, cu ce sunt hrănite şi care este provenienţa alimentelor şi, mai apoi, unde sunt ambalate ouăle înainte de livrarea în magazine. Toate aceste date sunt înregistrate şi stocate de la prima zi de viaţă a puilor de găină până la ultima zi în care găinile sunt producătoare, adică în medie 76 de săptămâni pentru fiecare lot de găini ouătoare”, explică Gabriela Rădulescu.

Această inovaţie răspunde unei nevoi tot mai mare de transparenţă a consumatorilor, faţă de produsele pe care le achiziţionează şi calitatea acestora şi creează o conexiune cu producătorii din spate.

Totodată, pentru fermieri, blockchain reprezintă o dovadă a angajamentului Carrefour, de a susţine producătorii să atingă un nou nivel de calitate.