Informații venite chiar din gura ministrului Daea: Ce îi așteaptă anul viitor pe crescătorii de oi

Crescătorii de oi s-au simțit nedreptățiți în ultima perioadă, mai ales în contextul discuțiilor în jurul faptului că fondurile dedicate sectorului ovin în Planul National Strategic (PNS) au fost redirecționate către alte segmente din zootehnie.

Petre Daea, a ținut însă să aducă unele clarificări în privința sprijinului pe care crescătorii de oi îl vor primi începând de anul viitor din partea Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR).

„Şi eu doresc să fie şi mai mulţi bani în sectorul acesta, facem acest efort. Îi asigur pe fermieri că anul viitor sprijinul cuplat este mai mare decât anul acesta şi toate formele de sprijin pe care le-am dat sunt superioare anilor trecuţi, conştienţi fiind de faptul că trebuie să fim mereu alături de acest sector şi nu numai în interesul statal, ci şi în dorinţa de a fi bine pentru toţi şi pentru fiecare în parte”, a declarat ministrul Daea, vineri, la târgul „Stâne, Gusturi şi Tradiţii româneşti”, organizat în curtea Ministerului Agriculturii.

Mai mult, pe lângă sprijinul acordat prin intermediul subvențiilor, șeful MADR a promis că va face toate demersurile necesare astfel încât crescătorii de oi să beneficieze de o mai mare expunere a produselor lor în magazine, pentru a-și putea valorifica roadele muncii și pe piața internă, în contextul în care România exportă foarte multe ovine.

„Sigur, este aşa şi e firesc să fie foarte mare (exportul de ovine – n.r.), pentru că suntem a doua ţară ca efectiv de animale în Uniunea Europeană. Este în faţa noastră Spania, a fost şi Marea Britanie, dar ieşind din Uniunea Europeană, acum ne comparăm cu ţările care au rămas în acest cuplaj politic şi economic, spunând că avem efective mari la nivelul ţării şi care trebuie să crească, pentru a valorifica resursele pe care le avem şi din acest punct de vedere folosim orice cale, orice instrument, orice zi bună de lucru, pentru a dezvolta sectorul şi a le da cale liberă pentru a-şi valorifica produsele ce le obţin în fermele pe care le au în diferite zone ale ţării. Iată, astăzi este o secvenţă în care le dăm posibilitatea să vadă oamenii ce produse realizează aceşti harnici lucrători, aceşti ciobani formidabili, aceşti oameni care nu ştiu când e ziua, când e noaptea, nu ţin seama de ploaie sau de vânt. Ei se urcă cu animalele în piscul muntelui pentru a aduce de acolo rezultatul muncii lor, rezultatul muncii lor cu efort extraordinar”, a transmis Petre Daea.

- Publicitate -

El a precizat că, deşi se produce în ţară, din păcate, nu toate produsele realizate de crescătorii de oi ajung în magazinele din România, pentru că până acum nu a fost creat un instrument necesar pentru a răspunde la această cerinţă, însă lucrurile încep să se schimbe odată cu repunerea în funcțiune a Casei de Comerț Unirea.

„Producem în ţară. Din nefericire, nu toate produsele din România ajung în magazin. De ce? Pentru că nu am creat în ţară un instrument necesar pentru a răspunde la această cerinţă formidabilă şi obiectivă a României. Am înfiinţat în acest sens în 2018-2019 Casa de Comerţ Unirea (…). Această Casă de Comerţ a fost mutilată timp de 2 ani de zile. Acum am repus-o în funcţiune şi de la anul încolo veţi vedea şi reţele de distribuţie pe care le face Casa de Comerţ, în aşa fel încât să aducem producţia pe masa consumatorului, să putem obtura aceste intrări ale produselor din afara ţării, pentru că oferind consumatorului alternativa, cu siguranţă el se va îndrepta spre producţiile româneşti”, a subliniat ministrul Petre Daea, adăugând, însă, că un rol important îi revine și consumatorului român.

În acest sens, șeful MADR a oferit şi un exemplu pe care l-a întâlnit recent în Spania, unde a fost cu prilejul şedinţei comune desfăşurate miercuri de Guvernele României şi Spaniei la Castellón de la Plana.

„Am văzut un lucru excepţional şi le spuneam colegilor, pentru că am fost în Spania şi, ca de fiecare dată, mă duc în magazine, mă duc în zonele acestea unde sunt expuse pentru vânzare produsele agroalimentare. Și am intrat într-un magazin al lor, pe care l-au făcut cu mult timp înaintea noastră, motiv pentru care, iată, şi noi trebuie să accelerăm activitatea în acest domeniu. Şi am văzut, spuneam, ceva extraordinar. Aceleaşi produse – şi mă refer la banane – aceleaşi produse care au origini diferite erau puse în acelaşi loc: banane produse în Spania şi din altă parte. Preţul la bananele produse în Spania era mai mare decât preţul din afară, dar nu întâmplător şi onorant, şi extrem de important este faptul că spaniolii se îndreptau spre produsele lor, chiar dacă erau mai scumpe. Doreau să ajute, prin cumpărarea produselor, pe producători, pe fermieri să-şi valorifice produsele interne în aşa fel încât să câştige şi producătorul, să câştige şi consumatorul, să câştige şi statul”, a concluzionat Petre Daea.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole