Constanţa, hub european de cereale. Record absolut în ultimii 33 de ani

grâu

Record absolut în traficul maritim de cereale și alte mărfuri în porturile româneşti. Cifrele sunt cele mai mari din ultimii 33 de ani.

Până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988 și în 2019.

În anul 2021, traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 67,5 milioane tone , o creştere de 11,77% faţă de 60,3 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime româneşti, conform datelor Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” Constanţa.

Potrivit datelor anterioare, până la acest trafic record, în top figurau rezultatele înregistrate în anul 1988, de 62,3 milioane tone, în anul 2008, de 61,8 milioane tone şi în anul 2019, cu 66,6 milioane tone.

Taficul de cereale este pe primul loc în topul transporturilor, atingând anul trecut un record absolut de 25,17 milioane tone, faţă de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat și consolidând astfel poziţia portului Constanţa de hub european de cereale.

Potrivit datelor anunțate de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” Constanţa, citate de adevărul.ro, în traficul total cea mai mare pondere, de 37,3 la sută, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 10 la sută, articole diverse 9,2 la sută, produse petroliere 8,1 la sută, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,1 la sută, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6,1 la sută, şi combustibili minerali solizi, cu 5,1 la sută. Din traficul total, 76 la sută reprezintă trafic maritim şi 24 la sută reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât şi cel fluvial au înregistrat creşteri semnificative. Traficul maritim a crescut cu 13,44 la sută, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7 la sută şi a atins 15,86 milioane tone, faţă de 2020.

Creşteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul mărfurilor precum petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, seminţe uleioase şi fructe oleaginoase.

Scăderi de trafic au fost înregistrate în principal la îngrăşăminte, produse chimice şi celuloză şi deşeuri de hârtie. O scădere se observă şi în traficul de containere şi anume 6,16 milioane tone în 2021 faţă de 6,34 milioane tone înregistrate 2020.

Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în numărul de TEU-uri, respectiv 631.964 în 2021, comparativ cu 643.727 în 2020. În 2021, 14.604 nave au făcut escale în porturile maritime româneşti, faţă de 14.380 nave în 2020.

În portul Constanţa – zona Constanţa, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 61,2 milioane tone, faţă de 53,84 milioane tone în 2020. În portul Constanţa – zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 6 milioane tone, comparativ cu 2020, când s-au înregistrat 6,15 milioane tone. În portul Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 338.472 tone, faţă de 2020, când s-au înregistrat 366.445 tone.

Picture of Florentin Iuga
Florentin Iuga

 NOTĂ  Imaginile folosite au caracter ilustrativ. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 ATENȚIE!  orice comentariu trebuie aprobat de un moderator, de aceea pot apărea întârzieri în publicarea lor. Ne rezervăm dreptul de a respinge sau a șterge parțial acele comentarii care nu respectă o conduită civilizată sau sunt contrare normelor legale de comunicare în spațiul public.

Cele mai citite în ultimele zile

PUBLICITATE

  • Banner KWS

  • © AGRO TV 2025 | Toate drepturile rezervate | Este interzisă reproducerea integrală sau parțială, ori distribuirea conținutului, fără menționarea sursei.