20 mai 2022 - 08:12

Chesnoiu atacă piața agroalimentară japoneză

Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu, l-a primit marți, 15 februarie 2022, la sediul instituției pe ambasadorul Japoniei la București, ES Hiroshi Ueda, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a MADR.

În cadrul discuției, cei doi oficiali au apreciat că schimburile comerciale dintre România și Japonia pot fi îmbunătățite, având în vedere potențialul de cooperare în domeniile agriculturii şi al industriei alimentare. În prezent, exporturile de alimente ale României către Japonia constau în produse precum vinul și mierea, dar aceasta este doar o mică parte din ceea ce țara noastră poate oferi pe piața japoneză, în special în sectoarele gourmet și bio.

Între temele discutate de Adrian Chesnoiu cu amabasadorul japonez s-a regăsit și situația utilizării produselor de protecție a plantelor, în contextul în care Uniunea Europeană dorește să atingă ținta generală de reducere cu 50% a utilizării produselor de protecție a plantelor până în anul 2030.

„Cu ocazia participărilor la reuniunile Consiliului AgriFish, am transmis că oportun ar fi ca fiecare țară să-și poată stabili propriile limite pentru utilizarea produselor de protecție a plantelor. Am subliniat acest lucru pentru că datele FAO arată foarte clar că, în privința folosirii acestor produse, România este oricum mult sub nivelul altor state membre. Consider că mult mai potrivit ar fi să se stabilească o formulă ținând cont de specificitatea fiecărui stat membru”, a declarat ministrul Chesnoiu

În cadrul discuțiilor, au fost abordate și subiecte ce vizează creșterea suprafețelor irigabile din țara noastră, dar și stimularea fermierilor pentru a se asocia în scopul de a-și consolida poziția pe piață.

Ministrul Adrian Chesnoiu l-a asigurat pe ambasadorul Japoniei la București de toată deschiderea sa în ceea ce privește colaborarea în domeniul agricol, apreciind prezența investitorilor japonezi pe piața din România.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.