Cerealele ucrainene, cale largă spre Portul Galați

cereale

Exporturile de cereale din Ucraina au de acum o cale mai largă prin România. Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă joi dimineaţă, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe rețelele sociale.

„Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a scris Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Ministrul Transporturilor a menționat că pentru repunerea în funcţiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice: înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 metri, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale şi pe linia încălecată, înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere, completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă, executarea burajelor tehnologice.

Redeschiderea, după 22 de ani, a liniei de cale ferată cu ecartament larg este anunțată și pe pagina de Facebook a CFR Infrastructură.

„SRCF Galaţi a redeschis la ora 8:00 linia de cale ferată, cu ecartament larg, 706 J Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri, Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creşterea traficului pe teritoriul României, dar şi a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova (CFM)”, se arată în postarea CFR Infrastructură.

Reprezentanții comoaniei menționează că avantajele redeschiderii liniei cu ecartament larg sunt: reluarea, după 22 de ani, a transportului de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM), trenurile încărcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct în Portul Galaţi; vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galaţi Largă Ana (A) direct de un operator de marfă, până în Siloz; silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone.

Sursa foto: SRCF Galați

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *