CEC Bank va lansa la sfârşitul lunii februarie un produs prin care se vor putea înrola de la distanţă clienţi persoane fizice, cetăţeni români din afara ţării, a declarat, într-un interviu pentru AGERPRES, Bogdan Neacşu, director general – preşedinte CEC Bank. El a explicat că prin acest serviciu va fi posibilă deschiderea unui cont şi accesarea unui pachet de servicii financiare direct din străinătate, prin transmiterea online a documentelor printr-un partener terţ.
Întrebat despre rețeaua CEC Bank din mediul rura și cât de profitabilă este aceasta, Bogdan Neacșu a făcut următoarele precizări: ”În reţeaua unei bănci există unităţi profitabile şi unităţi mai puţin profitabile, dar aici depinde şi de strategie. La nivelul întregii bănci vorbim de o profitabilitate care se traduce într-un ROE de 12-14%. Această activitate se derulează prin sucursale, nu prin unitatea centrală, deci în ansamblu, activitatea şi reţeaua băncii sunt profitabile. Evident, sunt agenţii şi sucursale care sunt foarte profitabile, în special cele care au activitate de creditare intensă, însă sunt şi agenţii care nu sunt profitabile, dar din perspectiva strategiei noastre sunt necesare pentru economisire sau pentru a oferi acces la servicii bancare anumitor comunităţi locale.Vrem să fim o bancă a comunităţilor locale şi din această perspectivă, reţeaua teritorială extinsă este necesară. Criteriul ca o agenţie să fie profitabilă nu este neapărat primordial în momentul în care decidem dacă agenţia respectivă rămâne sau nu rămâne în acea locaţie.
În mediul rural se vând produsele ipotecare, creditele de consum şi creditele agricole sau care au destinaţie în zona de agricultură.”
De asemenea, Neacșu a vorbit și despre planurile de digitalizare a băncii şi cât de oportună este introducerea de ghişee fără personal.
”Încă nu am ajuns la concluzia că nu trebuie să avem oameni în faţa clientului. Observăm din practică faptul că oamenii au nevoie de consiliere. Mai ales că noi activăm în zone rurale şi urbane mici. Acolo este nevoie să explici omului pe înţelesul lui detaliile unui serviciu bancar. Plus că vorbim şi de faptul că avem drept clienţi un număr mare de pensionari care încă se bazează pe cash şi au nevoie de agenţii. Prin urmare, cel puţin o parte dintre clienţi nu se pot descurca 100% fără agenţii şi de aceea avem strategia de a menţine o reţea extinsă de sucursale. Dar evident că ne uităm şi la viitor şi la noile tehnologii. Aproape fiecare dintre noi are în mână un smartphone. Iar foarte multe servicii se mută în acest mediu. Evident că şi CEC Bank trebuie să facă paşi şi să se adapteze. De aceea am lansat chiar în această lună două noi servicii pentru plăţile de pe mobil, CecPay şi Card2Card Transfer. Urmează în scurt timp şi Apple Pay şi posibilitatea de a deschide la distanţă un cont curent”, a mai adăugat directorul general CEC Bank.