Cel mai recent raport al lui Brand Finance & Drink 2019 arată că, din nou, Nestlé din Elveția se află pe primul loc în clasamentul produselor alimentare, deși valoarea mărcii sale a crescut cu doar 1% pe an, ajungând la 19,6 miliarde de dolari.
Analizând performanțele mărcilor din sectorul alimentar și al băuturilor, BF&D a stabilit că Nestlé este cel mai valoros, cu o valoare combinată de 70,5 miliarde de dolari, cu 11% mai mult față de anul precedent.
Au suferit declinuri ale mărcii companiile Kraft (-7%; 4,5 miliarde de dolari), Unilever (-5%; 4,2 miliarde de dolari) și Heinz (-14%; 3,3 miliarde de dolari).
Brandurile de produse lactate Danone și Yili, din China, revendică locul al doilea și al treilea în clasamentul produselor lactate, respectiv în clasamentul produselor alimentare. După înregistrarea unei creșteri de 24% a valorii mărcii, la 7,7 miliarde de dolari, Yili a diminuat considerabil diferența față de Danone, după ce gigantul francez a suferit o pierdere de 10% din valoarea mărcii sale, ajugând acum la 8,1 miliarde de dolari.
Cea mai valoroasă marcă de produse lactate din Asia, în ultimii patru ani, Yili, s-a angajat în programul său de expansiune globală. Și Stonyfield, din Noua Zeelandă, face pasi importanti pentru a construi o rețea globală dincolo de piața internă, care să vizeze consumatorii de 2 miliarde de acasă și din străinătate, până în 2020, însă decoamdată nu a intrat în Top 10.
Revenind la compania din China, să menționăm că Yili a păstrat, de asemenea, cel mai mare scor de marcă din clasamentul produselor lactate, subliniind posibilitățile viitoare de creștere. În 2018, Yili și-a îmbunătățit centrul de inovare pentru cercetare și dezvoltare din Europa și a deschis ușile pentru o nouă unitate de cercetare în Olanda. Yili consideră că strategia sa de inovare va fi puterea de bază pentru creșterea mărcii, în viitor.
Fostul brand chinez, Mengniu, a înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă a valorii mărcii (cu 45%, ajungând la 5,0 miliarde de dolari) și a intrat pentru prima dată în primele 10 locuri în clasamentul produselor alimentare. Însă, atât Yili, cât și Mengniu, au beneficiat de boom-ul de pe piața chineză a produselor lactate, care este în prezent pe cale să depășească SUA, ca cea mai mare piață de produse lactate din lume.
Singurele modificări ale clasamentului primelor zece produse lactate arată că Yakult a sărit cu două locuri, ajungând pe locul șase, Almarai a scăzut de la al șaselea loc, la al șaptelea, iar Yoplait, a scăzut de la al șaptelea, la al nouălea, în ciuda faptului că valoarea mărcii sale a crescut cu 6,7%. Noile intrări în Top 10, sunt Dairyland din Canada (locul opt) și compania italiană Parmalat (locul zece). Iată mai jos clasamentul detaliat: