Atentie, doar italienii mai pot folosi denumirea de Mozzarella di Bufala Campana!

Efortul Uniunii Europene de a deține proprietatea exclusivă a termenilor obișnuiți de brânză bazată pe origine s-a încheiat într-un acord, protejând soarta „mozzarella di Bufala Campana” în întreaga lume.
Utilizarea etichetelor precum parmezanul, Feta, Asiago și Mozzarella di Bufala Campana în brânză a fost pusă în discuție prin prioritatea indicațiilor geografice (GI), în special din Europa. Cu toate acestea, în SUA și în întreaga lume, a fost instituită o nouă protecție pentru Mozzarella di Bufala Campana Protected Campana (DPO).

Acordul a fost anunțat săptămâna trecută între Consorzio Tutela Mozzarella di Bufala Campana, Consiliul Exportator de Produse Lactate din SUA (USDEC) și Consorțiul pentru denumirile alimentare obișnuite (CCFN) pentru utilizarea gratuită a termenului generic „mozzarella di Bufala Campana” în brânză.

Coaliția americană pentru produse lactate (ADC), a declarat că noua afacere este „de importanță critică”, deoarece aplicarea GI-urilor ar însemna ca fermierii americani să-și eticheteze brânza cu nume necunoscute și să „împiedice concurența produselor lactate americane pe piețele globale”.

„Efectul negativ al ondulării asupra economiilor din SUA ar fi substanțial, deoarece consumatorii s-ar confrunta cu confuzii din punct de vedere necunoscut și, în cele din urmă, prețuri mai mari și mai puține opțiuni”, a spus ADC.

SUA este cea mai mare piață de export pentru Mozzarella di Bufala Campana din afara Uniunii Europene, iar ADC consideră că acest acord este un pas semnificativ către „menținerea integrității și transparenței produselor lactate și nivelului echitabil al pieței de joc pe piețele globale”.

În cadrul acordului, grupurile au trimis o scrisoare comună Comisiei Europene și guvernelor din SUA și Italia, solicitând ca acestea să respecte decizia de a proteja atât numele Mozzarella di Bufala Campana, cât și utilizarea gratuită a termenului de mozzarella di Bufala Campana pe piețele de pe tot globul.

Laurie Fischer, CEO al ADC, a declarat, „Este vital prntru consumatorii să aibă transparență și să conștientizeze produsele lactate de calitate disponibile. Mai mult, este la fel de important ca producătorii de lapte american să aibă acces echitabil pentru a avea posibilitatea de a fi competitivi pe piețele globale”.

„Acest acord este un pas important în furnizarea unei clarități și a unei definiții atât de necesare și stabilește prioritatea pentru clasificarea brânzeturilor suplimentare. Suntem dornici să vedem cum evoluează conversația și impactul pe care îl va avea asupra piețelor din SUA și la nivel mondial”,(Dairy Reporter).

Citește și

Comentariile sunt închise