19 octombrie 2021 - 23:30

Apele Române, varianta digitală: avize și autorizații online

Utilizatorii de apă pot solicita şi obţine online avize şi autorizaţii de gospodărire a apelor, prin intermediul aplicaţiei online de depunere online intitulată– Avize şi Autorizaţii realizată de Administraţia Naţională “Apele Române” (ANAR), transmite Agerpres.

Aplicaţia ” Apele Române” este disponibilă pe site-ul www.rowater.ro, pe prima pagină, iar accesul este gratuit şi se face în baza unui cont creat în baza unei adrese de email dedicate, fiind funcţională la nivel central şi al celor 11 Administraţii Bazinale de Apă.

Reprezentanții instituției menționează că avizul este emis înainte de demararea lucrărilor, în timp ce autorizaţia poate fi obţinută după finalizarea execuţiei, pentru funcţionarea sau exploatarea lucrărilor construite pe ape sau care au legătură cu apele.

Administraţia Naţională “Apele Române”, cele 11 Administraţii Bazinale de Apă (ABA), precum şi Sistemele de Gospodărire a Apelor (SGA) din subordinea ABA reglementează din punct de vedere al gospodăririi apelor toate lucrările construite pe ape sau care au legătură cu apele, indiferent de deţinător.

Conform legii, oricine construieşte o astfel de lucrare trebuie să solicite, în condiţiile legii, aviz sau autorizaţie de gospodărire a apelor. Acestea sunt acte tehnico-juridice care implică răspunderea administratorului resursei de apă, atât pentru alocarea resursei de apă, cât şi pentru primirea apelor uzate în emisarii naturali (râuri, lacuri).

“Pentru promovarea şi execuţia lucrărilor pe ape sau care au legătură cu apele şi pentru punerea în funcţiune sau exploatarea acestor lucrări, utilizatorii sunt obligaţi să solicite la ANAR/ABA/SGA emiterea avizului de gospodărire a apelor, respectiv autorizaţiei de gospodărire a apelor. Pentru utilizatorii care deţin deja acte de reglementare în domeniul gospodăririi apelor, dar le-a expirat termenul de valabilitate, pot solicita online reînnoirea/reactualizarea avizului/autorizaţiei.

Beneficiile oferite de platformă sunt reducerea timpului de aşteptare, eliminarea paşilor birocratici şi evitarea contactului fizic. În plus, conferă transparenţă instituţională, întrucât solicitantul poate urmări pas cu pas fiecare etapă de avizare/autorizare”, transmit reprezentanții Apelor Române.

Pentru a obține avizul/autorizația, este nevoie să parcurgi următorii pași:
  • Accesați butonul de conectare și creați un cont în platformă;
  • Completați formularul de înscriere accesând opțiunea din meniul vertical ”Formulare” și încărcați documentele solicitate din secțiunea ”Încarcă documente”;
  • După încărcarea tuturor documentelor necesare, pentru a depune, se face click pe butonul cerere depusă. Aplicația va afișa numărul de înregistrare al cererii și veți primi un mesaj de confirmare pe email;

Atenție!!!

  • Pentru completarea formularului și transmiterea documentelor, vă rugăm să vă asigurați să folosiți ultima versiune a unui browser modern (Chrome, Firefox, Microsoft Edge);
  • Dacă vi se cer clarificări, vă întoarceți la meniul principal și încărcați documentele solicitate;
  • Odată depus dosarul, veți putea verifica starea acestuia la secțiunea ”Formulare depuse”;
  • După emiterea avizului/autorizației, plata se efectuează în afara platformei, dar este necesară încărcarea dovezii plății în aplicație.
Pentru actele de care aveți nevoie și alte detalii, puteți accesa linkul