Botoșaniul ar putea fi primul județ din România cu două produse pe circuitul european al schemelor de calitate, odată cu începerea demersurilor pentru atestarea „Usturoiului de Copălău” cu identitate geografică protejată, a declarat, la Botoșani, consilierul ministrului Agriculturii, Ionuț Diaconeasa.
AGRO-TV.RO ȘI-A TRIPLAT AUDIENȚA ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2017
Prezent la Botoșani la o întâlnire de lucru pe tema înregistrării „Usturoiului de Copălău” pe unul dintre sistemele de calitate ale Uniunii Europene, Diaconeasa a subliniat necesitatea ca produsele românești de calitate să fie promovate pe piețele europene.
De asemenea, Botoșaniul are începute demersuri pentru înregistrarea ca produs cu indicație geografică protejată a „Cașcavalului de Săveni”, potrivit AGERPRES.
AGROTRANZACTII.RO, SITE-UL DE UNDE CUMPERI SAU VINZI UTILAJE AGRICOLE LA CELE MAI BUNE PREȚURI
„Suntem în topul național al produselor tradiționale datorită specialiștilor pe care îi avem la nivel Direcției Agricole și datorită potențialului din zona Botoșani și ne putem mândri cu toate categoriile de produse, pe lapte, pe carne, pe panificație, pe băuturi spirtoase și pe dulcețuri de trandafiri”, a precizat directorul Direcției pentru Agricultură, Cristian Delibaș.
Autoritățile locale din comuna Copălău au demarat, cu sprijinul Direcției pentru Agricultură, procedurile pentru înregistrarea usturoiului cultivat în localitate, ca produs cu indicație geografică protejată.
Primarul din Copălău, Ciprian Ivanov, susține că o treime dintre localnici se ocupă cu producerea și comercializarea usturoiului, această cultură constituind pentru mulți și unica sursă de venit. El spune că în cel puțin 400 de gospodării din totalul celor 1.100 se întâlnește celebrul usturoi.
„Vrem să înființăm o cooperativă prin intermediul căreia urmărim creșterea productivității și suprafeței cultivate, de la 45 să ajungem măcar la 100 de hectare în primă fază”, a afirmat Ivanov.
Acesta susține că va face demersuri pentru a obține finanțare în vederea unei capacități de prelucrare a usturoiului, astfel încât acesta să poate pătrunde pe piață prin intermediul hipermarketurilor.