28 septembrie 2021 - 11:01

Achiziții URIAȘE de porumb. Vapoarele nu mai au loc să descarce

Anul acesta, achizițiile uriașe de porumb făcute atât de producătorii de nutreț, dar și cele aparținând Guvernului de la Beijing ajung să blocheze porturile de destinație.

De altfel, unele nave trebuie să aştepte până la o lună pentru a intra în porturile din sudul Chinei din cauza traficului congestionat, scriu cei de la Bloomberg.

Conform informațiilor agregate de sursa citată, cel puţin două vapoare încărcate cu porumb din SUA au aşteptat mai multe săptămâni până când, în sfârşit, joi, 10 iunie 2021, li s-a permis să acosteze.

Spre exemplu, nava Priscilla încărcată cu 71.400 de tone de porumb a aşteptat să intre în portul Zhanjiang din provincia Guangdong încă din 11 mai, iar nava Krini, cu 75.100 de tone de porumb, a aşteptat din data de 16 mai să intre în portul Huangpu din aceiaşi provincie din sudul Chinei.

Achiziţiile de porumb ale Chinei au cunoscut un reviriment fantastic în 2021, pe măsură ce efectivele sale de porcine îşi revin după pesta porcină africană. În primele patru luni ale acestui an, importurile de porumb au crescut de patru ori comparativ cu perioada similară a anului trecut, importurile de sorg au crescut de cinci ori în luna aprilie, iar importurile de orz s-au majorat şi ele. Congestionarea traficului şi întârzierile întâmpinate de nave la descărcare ar putea creşte costurile cu materiile prime pe care guvernul de la Beijing se chinuie să le ţină sub control.

Comisia Naţională de Dezvoltare şi Reformă (CNDR), principalul organism de planificare economică din China, a atras recent atenţia asupra necesităţii gestionării unor lanţuri de aprovizionare lungi şi complexe, când vine vorba de stabilizarea preţurilor, şi a îndemnat autorităţile regionale să menţină aprovizionarea cu toate produsele necesare, de la porumb la carne de porc şi legume.

Un cumpărător chinez a declarat că transportul său de porumb din SUA a ajuns în luna februarie, dar a fost nevoit să aştepte o lună înainte de a putea acosta la portul Nantong din provincia Jiangsu, din estul Chinei, ceea ce i-a provocat taxe de staţionare prelungită.

Cu toate acestea, producătorii de nutreţ din China nu sunt singurii cumpărători de porumb de peste hotare. Guvernul de la Beijing a început să cumpere porumb din Ucraina şi SUA pentru a reface rezervele de stat, golite după mai mulţi ani de vânzări.

Conform estimărilor Departamentului american al Agriculturii (USDA), China ar urma să importe în anul agricol curent o cantitate record de 26 milioane de tone de porumb şi o cantitate similară în anul următor.