15 iunie 2021 - 02:06

A scăzut consumul de carne în 2020. Produsele care i-au luat acesteia locul la raft

În condițiile în care consumatorii nemți au cerut din ce în ce mai multe produse vegane, Germania a fost nevoită să producă mai puțin în 2020, iar consumul de carne a scăzut.

Chiar și așa, șnițelele și cârnații încă depășesc semnificativ alternativele pe bază de plantă pe rafturile magazinelor, scriu cei de la Deutsche Welle, citați de Agerpres.

De altfel, datele Oficiului federal de statistică (Destatis) arată că valoarea totală a cărnii produse în Germania a scăzut în 2020, dar a crescut producţia de produse alimentare ce pot fi consumate de vegetarieni şi vegani.

În 2020, valoarea totală a cărnii produse în Germania a atins un nivel de 38,60 miliarde de euro, în scădere cu 4% faţă de 40,10 miliarde de euro în 2019, când a fost cel mai ridicat nivel din ultimii zece ani, potrivit statisticilor Destatis.

Companiile au produs cu aproape 39% mai multe produse care înlocuiesc carnea în 2020 decât în anul precedent.

Producţia a urcat de la aproape 60.400 tone la 83.700 tone, echivalentul a aproape 12.000 elefanţi adulţi din Africa.

Valoarea produselor care înlocuiesc carnea a crescut de la 272,8 milioane de euro în 2019, la 374,9 milioane de euro în 2020, sau un avans anual de 37%.

Destatis publică datele privind industria produselor care înlocuiesc carnea doar din 2019, şi este pentru prima dată când este posibilă o comparare între doi ani.

Tendinţa de scădere a consumului de carne în Germania durează de mult timp. În 1987, într-o gospodărie se consumau în medie 6,7 kilograme de carne pe lună, fără a include cârnaţii, carnea procesată sau conservată prin sărare. Până în 2020, cantitatea s-a redus cu aproximativ o treime, la 2,3 kilograme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.