17 septembrie 2021 - 17:17

UE: 182,9 milioane EUR pentru promovarea produselor agroalimentare

Un total de 182,9 milioane EUR a fost alocat pentru promovarea produselor agroalimentare ale UE și în afara UE în 2021.

Acest program de lucru privind politica de promovare pune un accent special pe promovarea produselor și a metodelor agricole care susțin mai direct obiectivele acordului european, acordând prioritate produselor ecologice, fructelor, legumelor și agriculturii durabile.

Politica UE pentru promovarea produselor agroalimentare este concepută pentru a crește competitivitatea sectorului, profitând de extinderea piețelor agroalimentare globale și sensibilizând la standardele înalte utilizate în agricultura UE, inclusiv în ceea ce privește calitatea și durabilitatea. Un nou cadru pentru politica de promovare va fi instituit anul viitor, așa cum este prevăzut în strategia Farm to Fork.

Comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, Janusz Wojciechowski, a declarat: „Agricultura europeană se află la o răscruce de drumuri. Standardele sale în materie de calitate și siguranță sunt renumite în întreaga lume. Acum are nevoie de un accent mai puternic pe durabilitate. Politica noastră de promovare a sprijinit producătorii din UE în conștientizarea produselor lor în UE și nu numai.

Acum va fi, de asemenea, un instrument crucial în promovarea agriculturii durabile, în conformitate cu ambițiile Green Deal. Agricultura durabilă a arătat beneficii pentru producători prin adăugarea de valoare produselor lor și pentru consumatorii care doresc din ce în ce mai mult alimente provenite din surse durabile.

Bugetul politicii de promovare pentru 2021 reflectă ambiția noastră în creștere, având în vedere și revizuirea de anul viitor a cadrului nostru de politici de promovare. Trebuie să menținem un astfel de buget în următorii ani pentru a ne asigura că această politică poate continua să sprijine obiectivele Acordului Verde. ”

Aproape jumătate din buget (86 de milioane de euro) va fi orientat către campanii mai direct în conformitate cu ambițiile acordului european european și, în special, cu strategia Farm to Fork. Aceasta include informarea consumatorilor europeni și mondiali despre agricultura ecologică, agricultura durabilă a UE și rolul sectorului agroalimentar în ceea ce privește acțiunea climatică și mediul.

Campaniile selectate vor viza creșterea gradului de conștientizare a acestor tipuri de agricultură și creșterea recunoașterii etichetei ecologice. Mai mult, în cadrul UE, vor fi finanțate campanii pentru promovarea alimentației sănătoase și a dietelor echilibrate prin creșterea consumului de fructe și legume proaspete.

Un alt obiectiv al campaniilor va fi evidențierea standardelor ridicate de siguranță și calitate, precum și diversitatea și aspectele tradiționale ale produselor agroalimentare din UE. Aceasta include promovarea schemelor de calitate ale UE, cum ar fi indicațiile geografice în UE.

În cele din urmă, în ceea ce privește campaniile din afara UE, prioritățile sunt stabilite pe piețele cu potențial de creștere ridicat, cum ar fi Japonia, Coreea de Sud, Canada și Mexic. Se așteaptă ca campaniile selectate să sporească competitivitatea și consumul de produse agroalimentare din UE, să își sporească profilul și să își sporească cota de piață în aceste țări vizate.

Cererile de propuneri pentru viitoarele campanii din 2021 vor fi publicate la începutul anului 2021. O gamă largă de organisme, precum organizațiile comerciale, organizațiile de producători și grupurile agroalimentare responsabile cu activitățile de promovare sunt eligibile pentru a solicita finanțare și pentru a-și prezenta propunerile.

Proiectele vor fi evaluate în raport cu obiectivele climatice și de mediu ale PAC, acordul verde european și strategia Farm to Fork, în special în ceea ce privește durabilitatea producției și a consumului.