E a doua oară! De ce a impus Ucraina restricții la exporturile de cereale spre România

cereale ucrainene

Ucraina a impus pentru a doua oară în mai puțin de trei săptămâni restricții la exporturile de cereale spre România.

Dacă în 16 aprilie statul vecin au fost restricționate exporturile către România și Polonia, de data aceasta, autorităţile de la Kiev au impus restricţii temporare privind exporturile de cereale pe calea ferată spre România şi Republica Moldova, transmite agenția Reuters, citată de AGRPRES.

Decizia a fost motivată de Kiev prin numărul mare de vagoane aflate la puncte de trecere a frontierei, a anunţat vineri firma de consultanţă APK-Infrom.

Având porturile de la Marea Neagră blocate de Rusia, Ucraina s-a văzut nevoită să utilizeze calea ferată ca principală rută pentru exporturile sale de cereale, ceea ce a condus la aglomerarea vagoanelor la punctele de trecere a frontierei.

Din datele furnizate de APK-Infrom, restricţiile cu privire la exporturile de cereale pe calea ferată spre România au început în data de 4 mai, iar din data de 5 mai au fost introduse restricţii şi spre Republica Moldova, precum şi spre porturile ucrainene de la Dunăre.

Ministerul ucrainean al Agriculturii a informat, joi, în mod oficial, că exporturile de cereale în acest sezon agricol, început în luna iulie 2021, au ajuns la 46 de milioane de tone, cifră care include şi 132.000 de tone exportate de la începutul lunii mai.

Anterior, o serie de oficiali din sectorul agricol estimaseră exporturile ucrainene din luna martie a acestui an la 300.000 de tone de cereale, în timp ce, potrivit analiştilor de la APK-Inform, în luna aprilie Ucraina a exportat 923.000 de tone.

Comparativ, înainte de invazia rusească, Ucraina exporta pe mare până la şase milioane de tone de produse agricole pe lună.

Mai mulţi oficiali din Ministerele Agriculturii şi Transporturilor din Ucraina au anunţat că ţara vecină vrea să îşi majoreze capacitatea de export a porturilor de la Dunăre, pentru a permite ca cerealele să ajungă în porturile româneşti de la Marea Neagră.

Un cerealier de 160 de metri lungime şi o capacitate de 26.000 de tone, Lady Dimine, este a doua navă care în ultimele cinci zile se pregăteşte să plece din portul Constanţa încărcat cu cereale din Ucraina.

„Plecarea celei de a treia nave este prevăzută peste şase zile şi sperăm să accelerăm ritmul”, a declarat pentru AFP Viorel Panait, directorul general al Comvex, primul operator de cereale din Constanţa.

La rândul său, directorul portului Constanţa, Florin Goidea, susține că, în 2021, Constanţa a devenit polul european al exporturilor de cereale, devansând portul francez Le Havre.

„Războiul din Ucraina este o provocare dar şi o oportunitate”, a declarat Goidea, care speră că va fi depăşit traficul record de 67,5 milioane de tone înregistrat anul trecut.

Picture of Florentin Iuga
Florentin Iuga

 NOTĂ  Imaginile folosite au caracter ilustrativ. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 ATENȚIE!  orice comentariu trebuie aprobat de un moderator, de aceea pot apărea întârzieri în publicarea lor. Ne rezervăm dreptul de a respinge sau a șterge parțial acele comentarii care nu respectă o conduită civilizată sau sunt contrare normelor legale de comunicare în spațiul public.

Cele mai citite în ultimele zile

PUBLICITATE

  • Banner KWS

  • © AGRO TV 2025 | Toate drepturile rezervate | Este interzisă reproducerea integrală sau parțială, ori distribuirea conținutului, fără menționarea sursei.