Asahi se aşteaptă ca achiziţia să fie finalizată în prima parte a lui 2017, şi îşi poziţionează business-ul de peste hotare ca un motor de creştere, în condiţiile în care a devenit un jucător de talie mondială, potrivit unui anunţ de marţi al companiei din Tokyo.
Afacerea va consolida poziţia pe piaţa europeană, după ce cea mai mare berărie din Japonia a acceptat să plătească 2,55 miliarde de euro pentru Peroni şi Grolsch de la AB InBev la începutul acestui an. Pentru AB InBev, dezinvestiţia o aduce mai aproape de targetul angajamentelor antitrust care i-au permis achiziţia SABMiller pentru 100 de miliarde de dolari.
SAB Miller este în prezent al treilea cel mai mare berar din Europa de Est, cu o cotă de piaţă de circa 15%, conform Euromonitor, în timp ce AB InBev are o cotă de piaţă de 7,9%, scrie The Wall Street Journal.
Potenţiala vânzare anunţată astăzi include şi brandurile poloneze Tyskie şi Lech, berea Dreher din Ungaria sau brandul românesc Ursus. (Sursa: realitatea.net)
