Chesnoiu: Rolul Casei de Comerț „Unirea” este să elimine intermediarii

Casa de Comerţ „Unirea” va funcționa ca un instrument care să integreze verigile de producţie cu consumatorul final, rolul ei fiind acela de a elimina cât mai mulţi intermediari din lanţul de aprovizionare cu produse agroalimentare, a declarat, joi, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii, Adrian Chesnoiu.

„Planul pentru Casa de Comerţ «Unirea» este să îşi îndeplinească un rol statal şi anume să fie un instrument care să integreze verigile de producţie, şi mă refer aici la micii producători, cu consumatorul final, reducând astfel numărul de intermediari. Noi am gândit complementar cu strategia de dezvoltare a Casei de Comerţ şi îmbunătăţirea cadrului legislativ în vederea eliminării, pe cât posibil, a cât mai multor verigi din lanţul de aprovizionare cu produse agroalimentare. Vedem cu toţii ce se întâmplă astăzi. Produce fermierul român un kilogram de carne de miel şi îl vinde la poarta fermei cu 20 – 22 lei şi ajunge pe raftul final cu un preţ majorat. Lucrurile acestea trebuie să înceteze. Casa va avea rolul, pe zona de legume, să integreze materia primă provenită de la producătorul primar care nu are posibilitatea sau nu este asociat într-un grup de producători printr-o formă organizată ca să aibă capacitatea de negociere cu retailul. De cealaltă parte, vin instituţiile statului care să aibă pârghiile necesare să regleze astfel de situaţii care evident nu sunt convenabile şi nu sunt în regulă pentru niciunul dintre noi”, a spus Adrian Chesnoiu.

Potrivit ministrului Agriculturii, la rectificarea bugetară de la sfârșitul verii, Casa de Comerţ „Unirea” va fi capitalizată, astfel încât să fie pusă în aplicare strategia de dezvoltare.

„În perioada următoare modificăm cadrul normativ în care această Casă a fost organizată. Prin act normativ trebuie să stabilim strategia de dezvoltare şi implementare a proiectelor Casei, iar la rectificarea bugetară care, probabil, va fi la începutul lunii septembrie sau la sfârşitul lunii august, să avem acea capitalizare despre care discutam, astfel încât Casa să poată să pună în aplicare strategia de dezvoltare. Asta face parte dintr-un plan pe termen mediu, pentru că pe termen scurt am venit cu măsuri imediate de sprijin pentru fermieri. De partea cealaltă trebuie să gândim şi pe termen mediu şi lung, iar strategia de dezvoltare a Casei exact acolo va interveni, astfel încât să putem să avem toate mijloacele necesare de suport, de sprijin, pe de o parte a fermierilor, şi de partea cealaltă a cetăţenilor, a consumatorilor finali”, a menţionat Chesnoiu.

Casa Română de Comerţ Agroalimentar „Unirea” a luat ființă prin Hotărâre de Guvern la finele lunii noiembrie 2018, atribuindu-i-se rolul de crea un mecanism naţional ce urma să asigure achiziţia, sortarea, procesarea primară, standardizarea şi distribuţia către reţele comerciale interne sau de export.

Prin înfiinţarea Casei s-a avut în vedere şi crearea unei reţele naţionale de magazine ce urma să fie dezvoltată în special în centrele de mare consum, pentru a asigura piaţa internă cu produse agroalimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă.

Premierul Nicolae Ciucă anunţa, pe 11 aprilie a.c., la Palatul Parlamentului, că, din 1 august 2022, Casa de Comerţ „Unirea” va fi capitalizată cu suma de 100 de milioane de euro, fonduri de la bugetul de stat.

Imaginile folosite sunt pur ilustrative. Unele sunt preluate de pe internet si pot sa nu se identifice cu momentul sau subiectul ori sa nu reflecte exact realitatea articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole