Rezultatele celui mai IMPORTANT concurs international de vinuri! 64 MEDALII doar pentru o singura tara

În perioada 28 – 31 mai 2020 a avut loc prima competiție internațională de vinuri din România organizată online, „ICWB Vinarium”, cel mai important Concurs Internațional de Vinuri din Europa de Est, la care au participat crame din 12 țări, printre care și Republica Moldova. 

Chiar dacă ediția din acest an s-a diferențiat de cele precedente, vinurile produse peste Prut au reușit să câștige o serie de distincții importante. Republica Moldova a participat la „ICWB Vinarium” cu 166 de probe înscrise și a obținut un palmares de 54 de medalii de aur și 10 de argint. 

Astfel, la ediția curentă a ICWB Vinarium cramele premiate au fost: 

  • „Purcari” (14 medalii);
  • „Fautor” (9 medalii);
  • „Chateau Vartely” (4 medalii);
  • „Gitana Winery” (3 medalii), dar și premiul „Cel Mai Bun Vin Roșu Sec” pentru vinul „Lupi 2016” oferit de Federația Marilor Concursuri Internaționale de Vin (VINOFED);
  • „Vinuri Ialoveni” (3 medalii);
  • „Castel Mimi” (3 medalii);
  • „Călărași Divin” (3 medalii);
  • „Chateau Cristi” (2 medalii);
  • „Asconi winery” (2 medalii);
  • „Cricova” (2 medalii);
  • Mileștii Mici” (2 medalii); 
  • Crama „Mircești” (2 medalii);
  • „Găgăuzia Wines” (2 medalii);
  • „Timbrus” (2 medalii); 
  • Vinăria „Bostavan” (2 medalii);
  • „Aurelius winery” (1 medalie); 
  • Basavin” (1 medalie);
  • „ATU Winery” (1 medalie);
  • „Domeniile Davidescu” (1 medalie);
  • „Land of Basarabia” (1 medalie);
  • Vinăria „Javgur” (1 medalie);
  • „Sălcuța” (1 medalie); 
  • „Carpe Diem” (1 medalie).

Participarea Republicii Moldova la acest concurs a fost posibilă cu sprijinul Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV), instituție responsabilă pentru dezvoltarea sectorului vitivinicol și pentru diversificarea piețelor de export, dar și cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova (MCP). 

Este o perioadă dificilă, în care este foarte important să ne reinventăm și să ne adaptăm. Concursurile și degustările online sunt o soluție pentru a putea continua misiunea noastră de a face brandul vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” cunoscut publicului din România, dar și peste hotare. Medaliile obținute la această competiție de referință pentru noi ne onorează și ne fac să ne dorim ca la următoarele ediții să câștigăm mai multe premii. Aceste distincții arată că vinul din Moldova merită să stea alături de alte vinuri premium ale lumii”, a declarat Gheorghe Arpentin, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului din Republica Moldova.

Rezultatele bune obținute de vinurile moldovenești sunt și mai valoroase în condițiile în care ediția de anul acesta a „ICWB Vinarium” s-a diferențiat prin modalitatea prin care a avut loc jurizarea celor peste 850 de probe înscrise în competiție. Astfel, pentru ca acest concurs să-și păstreze standardele de calitate și competitivitate, la Centrul Național de Cercetări Științifice pentru Siguranța Alimentară au fost pregătite mostre codificate, de câte 100 de ml, care au fost trimise prin curier tuturor celor 36 de jurați din România, Croația, Cipru, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Moldova, Olanda, Elveția și Marea Britanie. 

Acesta nu este singurul proiect online în care Wine of Moldova se implică pentru a susține și promova vinificatorii din Republica Moldova. Pentru ca vinurile moldovenești să devină și mai cunoscute pe piața românească, începând din luna mai, în fiecare săptămână, sunt organizate degustări online coordonate de Secretarul General al Asociației Degustătorilor Autorizați din România, Diana Pavelescu, care prezintă publicului, sub titulatura ”Wine of Moldova Stories”, o colecție de 30 vinuri provenind de la crame din Moldova, unele dintre acestea premiate și la Vinarium 2020.  

Sectorul vitivinicol și vinurile produse de vinificatorii moldoveni reuniți sub brandul vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie/ Wine of Moldova. A legend alive” reprezintă o ramură importantă a economiei Republicii Moldova, care oferă locuri de muncă pentru o pătrime din populația rurală. Imaginea Vinului Moldovei a contribuit radical în ultimii ani la îmbunătățirea imaginii țării, iar miile de medalii câștigate la cele mai importante competiții de profil din lume validează aceaste resurse complexe ale Moldovei: terroir-ul, performanțele vinificatorilor, enologilor  și agronomilor locali, viziunea inovatoare la nivel de branding și campanii de imagine. 

Peste 85% din vinurile îmbuteliate ale Republicii Moldova sunt comercializate în acest moment pe piețele externe, iar România deține locul întâi în rândul țărilor importatoare de vinuri moldovenești, atât din perspectiva volumului, cât și a veniturilor generate. În 2019, piața românească a înregistrat o creștere de 11% a volumului de vin exportat și 25% a  valorii încasărilor. Chiar și în contextul actual, ONVV anunță că va întreprinde o serie de acțiuni de promovare a vinurilor moldovenești pe piața din România în perioada imediat următoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.