PORUMBUL ZAHARAT, O SURSA DE SANATATE!

25

Porumbul zaharat sau dulce,  după cum mai este cunoscut de oameni, este o cereală originară din America Centrală cultivată în multe regiuni ale lumii ca plantă alimentară, industrială și furajeră, reprezentând alături de grâu, 80% din producția de cereale.

Acest aliment are și o serie de beneficii pentru sanatate, întrucât furnizează organismului substanțe nutritive indisponibile corpului, precum sintosterolul, acizii grasi si esterici, saponinele si alcaloizii, sigmasterolul si alte glucide solubile.

Nutrienții din porumbul dulce sunt asimilați într-o masură optimă de organism, fără să fie însotiți de o cantitate mare de amidon, care se acumulează atunci cand porumbul avansează spre maturitatea fiziologica, iar învelisul boabelor devine tare.

O cană de boabe de porumb zaharat furnizeaza o cantitate de 132 de calorii, 29,3 grame de carbohidrati si 4,2 grame de fibre alimentare. Raportat la o dieta optima de 2000 de calorii pe zi, porumbul dulce acopera aproximativ 10% din necesarul zilnic de carbohidrati si 17% din doza zilnica recomandata de fibre.

Porumbul dulce este o sursa excelenta de acid folic, cunoscut si sub denumirea de vitamina B9. Studiile arata ca aportul zilnic suficient de acid folic reduce riscul declansarii infarctului miocardic cu pana la 10%. Tot porumbul dulce, este salvatorul bolilor incurabile  precum cancerul la  plămâni. Un studiu derulat de oamenii de stiinta chinezi a demonstrat că un porumbul descreste riscul aparitiei cancerului de plamani iar nivelurile crescute de vitamina B1 din porumbul dulce ajută la îmbunătățirea funcțiilor cognitive și la mentinerea sanatatii celulelor cerebrale. Așadar porumbul îmbunatățești memoria. De asemenea porumbul conține antioxidantul zeaxantina, pigmentul care da porumbului culoarea galbena. Consumul acestui antioxidant îmbunătățește vederea. Numarul relativ mic de calorii furnizate de circa 100 de grame de porumb dulce este propice controlului greutatii, comparativ cu alte cereale precum graul sau  orezul . Motivul constă în faptul că cele din urmă au mai multe calorii provenite din carbohidrați simpli, precum glucoza, sucroza sau zaharurile complexe. Porumbul dulce este una dintre cele importante surse de fibre alimentare, așadar alimentul contribuie la imbunatatirea digestiei și la eliminarea completă a resturilor alimentare de la nivelul colonului.

 

Citește și

Cmentariile sunt închise